Un pod feroviar de pe Valea Prahovei riscă să se prăbuşească în orice moment. Plăcile din beton care sprijină picioarele podului au fost distruse de apele râului Prahova. Şi mai periculos este că zeci de trenuri cu pasageri trec zilnic pe acolo.
Podul feroviar din apropierea localităţii Bobolia are 260 de metri lungime. A fost construit în 1909. De jur împrejurul fiecăruia dint picioarele podului, albia Prahovei a fost betonată cu plăci, tocmai ca apa să nu sape în fundaţia construcţiei. Şi totuşi, în timp, plăcile de beton au devenit tot mai şubrede şi au cedat presiunii apelor. Localnicii din Bobolia ştiu cel mai bine ce înseamnă forţa râului Prahova în săptămânile cu ploi abundente.
„Să aprindem lumânările, eu vă spun, la 70 de ani, vârsta mea. Suntem în pericol. (...) Când se întâmplă, atunci ne dăm seama că am greşit”, spune un localnic.
„Trebuie reparat, oricum, trebuie intervenit, că e un pericol atunci. (...) Să nu cumva să sape sub fundaţie şi să se dărâme, să vină apele mari, vine Prahova mare”, atrage atenția un altul.
„Se închide circulaţia. N-au ce să facă? Mai trec trenuri? S-a terminat cu circulaţia trenurilor”, întărește un alt locuitor din Bobolia.
Claudiu Loghin - jurnalist Digi24: „Plăcile din beton armat de la trei din picioarele podului au fost dislocate de forţa apei şi aruncate la o distanţă de aproximativ 15 metri de pod. În acest moment, în albia principală a Prahovei, în zona cu cea mai intensă curgere, apa sapă sub trei din picioarele acestui pod”.
Pe podul de la Bobolia trec zilnic zeci de trenuri de călători sau de marfă pe ruta Ploieşti şi Braşov.
Cu câteva zile în urmă, reprezentanţii Primăriei din Poiana Câmpina au inspectat podul de la Bobolia, împreună cu reprezentanţi CFR. Concluziile sunt alarmante.
„Situaţia este foarte foarte gravă, se poate întâmpla chiar o calamitate”, spune îngrijorat Alin Moldovan, primarul din Poiana Câmpina.
Podul feroviar de la Bobolia a trecut prin reparaţii acum zece ani. Reprezentanţii CFR promit repararea lui în regim de urgenţă
În urmă cu o lună, un pod feroviar s-a prăbuşit din cauza viiturilor în dreptul localităţii Budila din judeţul Braşov.