Autostrăzi întârziate de negocieri. Propunerile de la Ministerul Transporturilor

Data actualizării: Data publicării:
semn autostrada

Pe ultimii 29 de kilometri din autostrada Sebeş-Turda ar fi trebuit să putem circula încă de luna acesta, însă constructorii sunt cam la 40% din lucrare. Şi nu din vina lor. O recunosc și cei de la Transporturi - o parte din terenurile necesare construcţiei sunt încă terenuri agricole.

Scoaterea unui teren din circuitul agricol poate dura şi 6 luni.

„Nu se întâmpla un studiu sau un calcul sau ceva care să ducă la cele 6 luni. Pur şi simplu se aştepta. Acum nu se mai aşteaptă. Intră imediat avizul”, spune Dan Costescu, ministrul Transporturilor.

Pentru ca birocraţia să nu mai ţină pe loc şantierele, şefii de la Transporturi vor să facă mai uşoară şi obţinerea avizelor pentru mutarea reţelelor de utilităţi dar şi pentru defrişarea unor suprafeţe de pădure. Practic avizele provizorii se vor lua în doar 10 zile. De ele depinde obţinerea autorizaţiei de construcţie şi deschiderea şantierului şi de-a lungul timpul au cauzat întârzieri mari proiectelor

„Întârzieri cumulate în unele cazuri au ajuns la 2 ani, întârzieri între 6 luni şi 2 ani”, adaugă ministrul.

În plus, proiectul de act normativ da şi mână liberă CNADNR, cât şi CFR să le achite constructorilor sume în plus faţă de contractul inițial, dar cu anumite condiții. De regulă, după începerea lucrărilor constructorii cer mai mulți bani.

„Avem revendicări în valoare de aproximativ 600 de milioane de euro, iar prin camerele de adjudecare a disputelor au fost emise decizii în valoare de aproape 175 de milioane de euro”, afirmă Marcel Boloş, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Noua legislație permite statului să plătească suma către constructor în schimbul unei garanții bancare. Părțile continuă să se judece până la Curtea de la Paris, dar șantierul nu se mai oprește, așa cum s-a întâmplat de exemplu la centura Constanţei.

Deşi cei 21 de kilometri de şosea rapidă au fost deschişi traficului în vara lui 2013, lucrările nu sunt gata nici azi. Spaniolii de la FCC şi italienii de la Astaldi au îngheţat şantierul când mai aveau de executat şapte la sută din lucrări, nemulţumiţi că statul nu achită penalităţile pentru plata cu întârziere a facturilor. Constructorii cer în acest sens aproape trei milioane de euro şi circa 73 de milioane de lei.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Mario Iorgulescu, condamnat definitiv la 8 ani de închisoare cu executare, pentru accidentului mortal...
Digi FM
A divorțat după 17 ani de căsnicie, iar acum are o nouă iubită. Andrei Aradits: „Nu, nu mi-e teamă să sufăr...
Pro FM
Katy Perry, talie tot mai subțire după ce ar fi recurs la dieta logodnicului Orlando Bloom. Artista a negat...
Film Now
A renunțat la actorie în urmă cu 12 ani. Cum arată astăzi David Caruso, starul din „CSI: Miami”
Adevarul
Jurnalista din România, dezamăgită de Țara lui Moș Crăciun. „Laponia e prima țeapă pe care o iau de pe...
Newsweek
Călin Georgescu anunță ce face cu pensiile dacă ajunge președinte. Pensionarii trebuie să se teamă
Digi FM
Ion Țiriac și Dan Șucu, posibili investitori la un club italian de fotbal din Serie A
Digi World
O iluzie optică a făcut vâlvă pe rețelele sociale. Poți să ”vezi” cele trei creaturi din imagine în 15...
Digi Animal World
Cum arată un câine care a dispărut timp de 4 luni și a trăit în sălbăticie. Stăpânii abia l-au recunoscut...
Film Now
Daniel Craig, care a jucat în cinci filme James Bond și are o avere ce depășește 125 milioane de dolari: „Tot...
UTV
Mariah Carey ii semneaza sanul Rihannei, intr-un moment inedit, la ultimul concert de Craciun al artistei