Autostrada Timişoara – Pančevo ar urma să fie gata până în 2025

Data actualizării: Data publicării:
autostrada fara marcaj

România şi Serbia vor colabora pentru punerea în aplicare a studiului de fezabilitate privind planificarea şi proiectarea unui autostrăzi între Timişoara şi Pančevo, Guvernul aprobând în şedinţa joi un Memorandum privind negocierea şi semnarea unui Protocol de cooperare între Guvernele celor două state, scrie News.ro.

autostrada fara marcaj

România şi Serbia vor colabora pentru susţinerea diplomatică şi financiară a proiectelor de investiţii legate de transport la frontiera comună dintre România şi Republica Serbia, în special pentru construcţia autostrăzii Timişoara – Vârşeţ – Pančevo până în 2025, potrivit rezultatelor studiilor de fezabilitate. 

Executivul informează că includerea unei noi autostrăzi este o prioritate în master planurile de transport ale celor două state.

Tronsonul dintre Pančevo şi Vârşeţ este recunoscut în lista unică de proiecte pregătite a Serbiei, iar execuţia lucrărilor pentru sectorul de drum Timişoara – Moraviţa este cuprinsă în Strategia de implementare a Master Planului General de Transport al României pe lista lungă a proiectelor din sectorul rutier, în prima perioadă de finanţare 2014-2020, cu suma de 29,5 milioane euro fără TVA.

”Asigurarea unei infrastructuri care să susţină fluxul tot mai mare de persoane şi de bunuri între România şi Serbia este o necesitate, în condiţiile în care reţeaua de transport actuală este insuficient dezvoltată pentru nevoile curente ale zonei de frontieră. Noul drum de mare viteză va contribui la conectarea coridorului rutier cu modurile de cale ferată care tranzitează România şi cu modul fluvial care trece prin Ungaria, Serbia şi România, reprezentat de Dunăre”, se arată într-un comunicat de presă al Guvernului. 

Construcţia autostrăzii Timişoara–Pančevo vizează şi creşterea incluziunii sociale şi calităţii vieţii în regiunea transfrontalieră, precum şi dezvoltarea unitară a infrastructurii de transport capabilă să suporte traficul rutier de persoane şi de marfă în punctele de trecere frontieră, prin intermediul realizării de noi conexiuni de transport, precizează sursa citată.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri