Autostrada care nu există, dar consumă bani în fiecare zi

Data publicării:
baraj suplacu barcau

Paguba de peste jumătate de miliard de euro provocată de contractul cu Bechtel creşte în fiecare zi. Podurile şi viaductele construite pe cei aproximativ 60 de kilometri care nu au fost daţi în folosinţă ruginesc pe zi ce trece, iar singura şansă pentru a reduce pierderile ar fi reluarea lucrărilor.

Vedeta Autostrăzii Transilvania ar fi trebuit să fie podul de la Suplacu de Barcău. Este construit în proporţie de 90 la sută, traversează lacul de acumulare şi mai are nevoie de o balustradă şi un strat de asfalt. De câţiva ani, nu s-a mai făcut nimic.

Viaductul traversează lacul de acumulare Suplacu pe o distanţă de 1,8 kilometri. Când au început să îl construiască, specialiştii spuneau că va fi al doilea ca mărime din Europa după cel de la Millau, din Franţa. Între timp, lucrările au stagnat, iar construcţia impresionantă de beton a început să se degradeze pe zi de trece”, relatează Claudiu Mihuţ, reporter Digi24 Oradea.

La câţiva kilometri distanţă, şi şantierul de la Chiribiş a fost părăsit după plecarea celor de la Bechtel. În toamna lui 2016, un consorţiu de firme spaniole care a câştigat licitaţia pentru terminarea acestui tronson a trimis muncitorii în zonă. Pentru doar o lună însă. Contractul a fost reziliat, iar lucrările sistate. Situaţia îi nemulţumeşte şi pe locuitorii din zonă, şi pe edili.

Ne-ar ajuta foarte mult pentru că aici în zonă am vrea să facem un parc industrial, avem şi teren pentru aşa ceva, dar acum orice investitor se opreşte la graniţă, la Oradea. Având acest drum DN 19, vezi în ce hal arată, nu vine nimeni până aici, la 70-80 de km de graniţă”, spune Nicolae Tivadar, primarul comunei Suplacu de Barcău.

În urma constructorilor americani autostrada arată ca un morman de nisip şi beton.

Aici tot ce vedeţi e de pe vremea lui Bechtel, depozitul de nisip şi de pietriş sunt de prin 2012. Sunt tone întregi, cred că tronsonul Abram - Suplacu de Barcău putea fi făcut cu ce avem noi aici”, spune Gabriel Nuţaş, primarul comunei Abram.

În cei zece ani în care contractul cu Bechtel a fost valabil s-au construit 52 de kilometri de autostradă şi alţi 64 parţial. S-au chelutit 1,5 miliarde de euro. Ministerul de Finanţe a calculat că statul a fost păgubit prin aceste contract cu peste o jumătate de miliard de euro.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Locurile din Europa unde pot fugi românii de frig. 10 destinații cu soare și căldură, chiar și în plină iarnă
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
De când va fi fabricată Dacia Spring în Europa: va duce la o scădere masivă a costurilor
Newsweek
Cu ce precizie iau pensia, în 2025, românii care au muncit în Germania? Haos cu pensiile în România
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Cum arată la 44 de ani fiul tatuat al lui Michael Douglas, care-i seamănă leit. De ce a făcut Cameron șapte...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...