Redeschiderea este însă condiționată de realizarea lucrărilor de proiectare și amenajare care trebuie făcute după ce aeroportul a fost consolidat. Aeroportul va avea însă tarife mult mai mari decât Otopeni, făcându-l astfel inaccesibil liniilor low-cost.
Conducerea Companiei Aeroporturi București, care are în operare aeroporturile Otopeni-Henri Coandă și Băneasa, a respins recent ambele oferte de proiectare primite pentru lucrări de modernizare a aeroportului Băneasa, acestea fiind considerate neconforme.
Încheierea lucrărilor de proiectare și de modernizare a aeroportului bucureștean ar duce la obținerea unei capacități sporite, spun oficiali din conducerea companiei.
”Nu există capacitate căci trei sferturi este închis. Trebuie făcute amenaări interioare, nu sunt tencuieli, instalații, nu mai are nimic”, spune Valentin Iordache director pentu relații externe al aeroportului. El spune că în prezent umplerea unei linii low-cost poate dura și două ore din cauza faptului că lipsește capacitatea de operare.
Odată încheiate lucrările capacitatea acestuia va crește la 300-400 pasageri pe oră, respectiv va fi posibilă operarea unei aeronave de 200 de locuri în fiecare oră. Spre comparație, aeroportul Henri Coandă, care nu este unul dintre marile aeroporturi europene, poate opera 4.800 de pasageri.
Odată deschis aeroportul Băneasa, poate anul viitor dacă lucrările vor avansa potrivit programului stabilit, acesta nu va fi foarte accesibil liniilor low-cost. ”Cu siguranță Băneasa va fi semnificativ mai scump decât Otopeni. Acum este doar o idee mai scump Băneasa, cu un euro pe pasager. Probabil vor opera niște chartere și probabil niște companii care să plătească mai mult pentru pasageri, Aeroportul Băneasa va fi mult mai elegant și confortabil”, spune Iordache.
El afirmă că persoanele care au obținut autorizații de construire pentru imobile în vecinătatea aeroportului au semnat inițial o declarație la Autoritatea Aeronautică prin care își asumă eventualul disconfort provocat de operarea aeronavelor. În anumite situații bine determinate compania Aeroporturi București ar putea totuși partiicpa la anumite lucrări de fonoizolare.
Multe linii, în special cele care își permit să ceară tarife mai mari pasagerilor, ar putea migra după modernizare de pe aeroportul Optpeni, din ce în ce mai aglomerat, spre Băneasa.
Ipoteza a fost avansată anul trecut de ministrul Transporturilor de la acel moment, Sorin Bușe.
„Va trebui să considerăm al doilea terminal, dar trebuie să avem o soluţie tranzitorie şi acesa soluţie tranzitorie ar putea trece prin redeschiderea temporară a traficului pe Băneasa ”, afirma Sorin Buşe, ministrul Transporturilor.
În prezent, la orele de vârf se formează cozi la controlul de securitate şi la punctele de control frontieră, deşi a fost suplimentat numărul ghişeelor.
În condiţiile în care în primele 9 luni din 2016 pe aeroportul Otopeni au ajuns cu aproape 17% mai mulți pasageri ca anul trecut, oficialii aeroportului se aşteptau ca la finalul anului numărul acestora să sară de 10,7 milioane.
Citește și Controlul pașapoartelor, ultimul coșmar de pe Aeroportul Otopeni.