Aeroportul Arad vrea fuziunea cu cel din Timişoara, pentru că nu găseşte niciun operator de zbor, care să folosească noul terminal, în care s-au investit două milioane de euro. Aerogara din Arad a fost inclusă deja, în masterplanul național de transport, iar un studiu de fezabilitate va stabili dacă fuziunea celor două aeroporturi este oportună.
Pentru ca aerogara din Arad să primească bani de la Uniunea Europeană, trebuie să devină sora mai mică a aeroportului din Timişoara. Aşa că autorităţile judeţene au cerut ajutor de la Guvern.
Claudia Boghicevici, vicepreşedintele Consiliului Județean Arad: „Noi am propus Ministerului Transportului fuziunea cu aeroportul din Timişoara, pentru a primi bani”.
Principalul atu al aeroportului din Arad e terminalul modern, de 4.200 de metri pătraţi, inaugurat anul acesta.
Dan Bălăcel, directorul Aeroportului Arad: „Avem un spațiu generos, putem lucra pe oră cam 500 de pasageri. În sala de plecări avem aproape 200 de locuri pe scaune. Dacă ajută să lucreze aeroportul ăsta din Arad cu adevărat, atunci e bună (n.r. fuziunea). Mie mi-ar fi utilă. Aş zbura din Scoţia şi mi-ar fi mult mai uşor”.
Aeroportul din Arad este legat de cel din Timişoara prin Autostrada 1, iar distanţa dintre cele două aerogări este de aproximativ 40 de km.
În timp ce Consiliul Judeţean Arad se pregăteşte să achite un studiu privind fuziunea între cele două aerogări, şefii aeroportului din Timişoara au oricum planuri de extindere.
Daniel Idolu, directorul Aeroportului Internaţional „Traian Vuia" din Timişoara: „Aici există suficient teren, există proiecte de dezvoltare, există, în curs, de extiondere a aerogării, există proiecte care vor fi terminate în 2017 şi există proiecte pe termen lung finanţate din bani europeni şi publici”.
Ministerul Transporturilor va avea însă ultimul cuvânt în privinţa fuziunii celor două aeroporturi.