Consumul de alcool este în scădere în toată lumea. Paradoxal, în unele locuri chiar tinerii sunt cei care impun acest trend. Spre exemplu, în Marea Britanie dacă acum 10 ani 70% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 16 si 24 de ani declarau că au consumat cel putin o sticlă de alcool în ultima săptămână, în prezent procentul acestora a scăzut la 48%.
Acum, majoritatea adolescenţilor din ţările dezvoltate preferă un joc pe consolele video sau să stea pe Facebook decât să consume o bere cu prietenii.
În cinci ani, consumul a crescut cu 80%
În paralel cu această tendinţă apare o altă informaţie interesantă. Anul trecut s-au băut 2,2 miliarde de litri de bere fără alcool, cu 80% mai mult decât se consuma in urmă cu 5 ani.
Această explozie a consumului are mai multe explicaţii. În primul, rând berea fără alcool sau slab alcolizată urmează acelaşi proces de producţie ca şi berea normală, numai că la sfârşit trece printr-o fază de fierbere care scade sau elimină conținutul de alcool.
Ea a devenit populară în întreaga lume, mai ales în America, acolo unde s-a stabilit că alcoolul nu are voie să depăşească 0,5% din volum. Aşa că marii producători au ieşit imediat pe piaţă cu alternative slab alcoolizate.
Oamenii conştientizează efectul nociv al alcoolului
Acum, berea fără alcool cunoaşte cea mai rapidă creştere într-o piață care este destul de statică sau chiar în declin ușor. Conform analiştilor, această creştere a fost susţinută şi de faptul că oamenii au conştientizat efectele negative ale alcoolului, dar şi de campaniile pe care guvernele mai multor ţări le-au intensificat pentru reducerea consumului de alcool.
În Japonia, de exemplu, populaţia destul de îmbătrânită, conștientă de importanţa stării de sănătate, dar totuşi cu chef de distracţie, a început să consume bere fără alcool.
Un alt motor al creşterii de pe acest segment este Orientul Mijlociu, care reprezintă o treime din piaţa mondială de bere fără alcool. Numai anul trecut iranienii au băut de aproape patru ori mai multă bere fără alcool comparativ cu 2007.
Dar acest tip de bere este foarte popular şi în Arabia Saudită și Emiratele Arabe Unite, unde alcoolul este în totalitate sau parțial interzis.
Berea fără alcool câştiga din ce în ce mai mult teren în toata lumea, ea devine o parte a stilului de viaţă, iar analiştii spun că este posibil ca ea să întreacă la un moment dat consumul celei mai populare băuturi răcoritoare - Coca-Cola.