Din această vară, trei curse operate cu aeronavă de tip Boeing 737 vor decola de pe aeroportul din Oradea spre Torino.
„Baza din Torino o considerăm ca o bază unde colectăm și distribuim. La vară vom opera cu trei aeronave din Torino. Cam de acolo intenționăm să venim cu un zbor, zborul va fi inițiat din Torino către Oradea și din Oradea către Torino, iar de acolo vom distribui pe destinațiile pe care le zburăm pentru cei ce nu au punct final în Torino”, spune Gheorghe Răcaru, directorul general al companiei Blue Air.
Este prima destinaţie externă pentru care s-au semnat deja actele, însă sunt discuţii şi pentru alte rute.
„Air Serbia studiază o posibilă operare în România în afară de București. Acestă posibilă operare poate fi și la Oradea. Spun că poate fi pentru că în studiu urmează să se ia o decizie în funcție de datele de trafic apropiate de țintele companiei”, a precizat Radu Grigoroiu, reprezentantul Air Serbia.
Şi cea mai mare companie aeriană israeliană, El Al, e interesată, în condiţiile în care ar putea transporta turişti interesaţi de Băile Felix.
„Sper să nu fie decât o chestiune de timp să putem opera pe aeroportul Oradea”, a declarat Aurelian Cardaș, reprezentant El Al
LCG, cel mai mare operator aerian danez, îşi face deocamdată calcule.
„Din a doua parte a verii 2016 există posibilitatea ca o aeronavă să fie bazată la Oradea și să efectueze zboruri pe patru destinații”, a declarat Ștefan Luncan - reprezentant LCG.
„Mai avem patru companii care au solicitat să facem întâlniri confidențiale, nu au vrut să participe în public”, spune Gheorghe Pasc - comandantul Aeroportului Oradea.
Locuitorii din Oradea au propriile destinaţii favorite.
„Budapesta, Londra...Amsterdam”, spune unul dintre ei.
„Capitale mari. Viena, Paris”, exemplifică un altul.
Modernizarea terminalului și pistei aeroportului din Oradea a costat peste 80 de milioane de lei.
Şi la Suceava se mişcă lucrurile. Aeroportul e în discuţii cu o companie low-cost pentru o cursă spre Antalya.