Tehnologia obligă magazinele să facă un pas spre lumea virtuală

Data publicării:
Internet1

Experţii IT spun că într-un viitor mai mult sau mai puţin îndepărtat, toate cumpărăturile vor fi făcute pe internet. De cealaltă parte, comercianţii convenţionali spun că magazinele fizice nu vor muri niciodată. Adevărul s-ar putea să fie undeva la mijloc, arată un studiu al analiştilor de la PSFK. Magazinele fizice şi site-urile de cumpărături vor fuziona într-o formă nouă de comerţ, care va afecta inclusiv modul în care funcţionează magazinele de haine.

Există însă modalităţi prin care internetul şi noile tehnologii pot fi integrate în magazinele de modă. De exemplu cumpărătorii de la producătorul de blugi Hointer pot scana codul de bare al modelului dorit, aleg mărimea şi culoarea, iar o aplicaţie îi anunţă în ce cabina de probă vor găsi perechea de pantaloni.

Însă marele obstacol din calea magazinelor de haine poartă un singur nume: personalizarea. Internetul permite mai mult ca niciodată personalizarea produselor vândute. Va fi din ce în ce mai simplu să îţi personalizezi o maşină sau o tabletă înainte să o cumperi. Însă, pentru magazinele de haine, croirea aceluiaşi model în milioane de exemplare în fabrici din Asia este modalitatea prin care preţurile sunt ţinute jos. Hainele personalizate ar fi mult mai scumpe. Iar preţul are o importanţă enormă. Dacă este prea mare, poate lăsa un magazin fără cumpărătorii săi fideli.

Un studiu al TABS arată că în mod paradoxal cei care deţin un card de fidelitate nu merg direct la magazinul care l-a oferit, ci vizitează în egală magazinele rivalilor în căutarea unor oferte mai bune. Cei care acceptă cardul sunt de regulă înclinaţi să caute cele mai bune preţuri şi o vor face indiferent de cardurile deţinute. Acestea nu reuşesc să-i fidelizeze pe consumatori şi pentru că de regulă magazinele sau farmaciile care le oferă practică preţuri mai mari, reducerea pentru clienţii fideli este nesemnificativă. În plus, magazinul nu răsplăteşte de fapt fidelitatea consumatorului - unii pot face cumpărături acolo o dată pe an, alţii o dată pe săptămână, dar de regulă toţi primesc aceleaşi reduceri.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Liviu Dragnea, “trădarea” supremă față de PSD: “Presă plătită îl apără pe Ciolacu în cazul Nordis!”
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Selena Gomez dezvăluie cel mai bun sfat pe care l-a primit de la o femeie: „Chiar funcționează!”
Adevarul
Elena Lasconi, fotografii cu fiica ei, înainte de alegeri. „Avem multe de învățat de la copiii noștri”
Newsweek
HAOS la Poșta Română: Peste 2.000.000 de pensii, în pericol să nu fie livrate. Guvernul intervine
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
Tor-M2
Rusia a trimis sisteme antiaeriene Tor-M2 în Belarus. „Un exemplu clar al cooperării noastre fructuoase”
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Joaquin Phoenix, gesturi atente și priviri pline de iubire pentru soția lui, Rooney Mara. Discreți și...
UTV
One Direction, reuniti pentru a-l conduce pe ultimul drum pe Liam Payne. Imagini emotionante de la...