Experţii IT spun că într-un viitor mai mult sau mai puţin îndepărtat, toate cumpărăturile vor fi făcute pe internet. De cealaltă parte, comercianţii convenţionali spun că magazinele fizice nu vor muri niciodată. Adevărul s-ar putea să fie undeva la mijloc, arată un studiu al analiştilor de la PSFK. Magazinele fizice şi site-urile de cumpărături vor fuziona într-o formă nouă de comerţ, care va afecta inclusiv modul în care funcţionează magazinele de haine.
Există însă modalităţi prin care internetul şi noile tehnologii pot fi integrate în magazinele de modă. De exemplu cumpărătorii de la producătorul de blugi Hointer pot scana codul de bare al modelului dorit, aleg mărimea şi culoarea, iar o aplicaţie îi anunţă în ce cabina de probă vor găsi perechea de pantaloni.
Însă marele obstacol din calea magazinelor de haine poartă un singur nume: personalizarea. Internetul permite mai mult ca niciodată personalizarea produselor vândute. Va fi din ce în ce mai simplu să îţi personalizezi o maşină sau o tabletă înainte să o cumperi. Însă, pentru magazinele de haine, croirea aceluiaşi model în milioane de exemplare în fabrici din Asia este modalitatea prin care preţurile sunt ţinute jos. Hainele personalizate ar fi mult mai scumpe. Iar preţul are o importanţă enormă. Dacă este prea mare, poate lăsa un magazin fără cumpărătorii săi fideli.
Un studiu al TABS arată că în mod paradoxal cei care deţin un card de fidelitate nu merg direct la magazinul care l-a oferit, ci vizitează în egală magazinele rivalilor în căutarea unor oferte mai bune. Cei care acceptă cardul sunt de regulă înclinaţi să caute cele mai bune preţuri şi o vor face indiferent de cardurile deţinute. Acestea nu reuşesc să-i fidelizeze pe consumatori şi pentru că de regulă magazinele sau farmaciile care le oferă practică preţuri mai mari, reducerea pentru clienţii fideli este nesemnificativă. În plus, magazinul nu răsplăteşte de fapt fidelitatea consumatorului - unii pot face cumpărături acolo o dată pe an, alţii o dată pe săptămână, dar de regulă toţi primesc aceleaşi reduceri.