Noua conducere a Tarom are de gând să uniformizeze flota companiei. Asta înseamnă că operatorul aerian va lucra pe cel mult două versiuni de avioane, preferabil de la acelaşi producător.
Folosirea unui singur tip de avion înseamnă în primul rând un cost mai mic al pieselor de schimb şi al întreţinerii avioanelor. În plus, piloţii vor fi instruiţi să opereze un singur model de avion, ceea ce înseamnă alte reduceri de cheltuieli. Adică exact ceea ce îi lipseşte acum companiei Tarom.
„Flota este mult prea fragmentată şi din această cauză are costuri foarte mari şi de întreţinere, de pilotaj şi de operare”, explică Marius Ghenea, membru al Consiliului de Administraţie al Tarom.
Avioanele Mitsubishi sunt în etapa de teste
Aşa se face că Tarom are în atenţie avioanele Mitsubishi, aparate aflate deocamdată în etapa de teste. Primele negocieri ar putea fi iniţiate în 2014. Decizia finală îi aparţine însă proprietarului companiei, adică Ministerului Transporturilor.
Pe aceeaşi temă:
Relu Fenechiu vrea avioane noi la Tarom. Conducerea companiei își dorește altceva
Mitsubishi Regional Jet este numele avionului propus de conducerea Tarom, aparat ce va fi produs integral în Japonia. El este proiectat să aibă o capacitate de până la 92 de persoane, mai mică decât media flotei actuale a Tarom, şi să atingă o viteză maximă de 900 de kilometri/oră.
Flota Tarom are 24 de aparate de zbor
Tarom operează în momentul de faţă o flotă de 24 de aparate, de şapte tipuri. Este vorba despre nouă avioane Boeing 737, patru Airbus A 318, un Airbus A 310, şapte avioane ATR 72 şi două ATR 42. La acestea se adaugă aeronava prezidenţială, un aparat Airbus A310.
Odată introdus aparatul unic la Tarom, avioanele vechi ar urma să fie vândute sau închiriate.
Compania TAROM a fost înfiinţată în anul 1954. Societatea nu a mai obţinut profit din anul 2007. Pierderile înregistrate în ultimii patru ani depăşesc un miliard de lei.