Tarom reia zborurile către China, pe ruta Bucureşti – Beijing, de două ori pe săptămână

Data publicării:
tarom-4

Tarom reia cursele aeriene spre China din luna august, pe ruta Bucureşti – Beijing, cu două zboruri pe săptămână, transmite Mediafax, care citează surse din interiorul companiei. Cursele vor fi făcute cu cele două aeronave Airbus A310 pe care Tarom le are în flotă şi care pot zbura până la 8000 de kilometri.

Avioanele sunt însă vechi, din anii 80, cumpărate de Tarom în 1992 pentru suma de 350 de milioane de dolari. A mai existat şi un al treilea avion, de acelaşi tip, care s-a prăbuşit în 1995 la Baloteşti.

Ultimul zbor Tarom către Beijing a fost în 2003, când s-a renunţat la aceste curse pentru că nu erau profitabile. Practic, Tarom înregistra atunci pierderi la toate cursele pe distanţe lungi, precum Beijing, Bangkok, New York sau Montreal, într-un moment de cotitură în evoluţia companiei.

Acelaşi lucru se poate întâmpla şi acum, pentru că aceste avioane consumă foarte mult, iar costurile de întreţinere vor fi foarte mari. Reluarea curselor spre Beijing este însă o decizie politică. Dragnea s-a întâlnit în martie, la Beijing, cu vicepremierul chinez Zhang Gaoli, cu care a discutat şi problema traficului aerian între România şi China.

De ce aduceau cursele pierderi: explicaţia este complicată. Tarom vindea locuri la Business Class la preţuri mult sub cât erau în realitate, iar aeronavele folosite nu erau economice, în condiţiile în care deja preţul carburanţilor urca serios. Pe distanţele lungi Tarom folosea Airbus A310, un avion despre care nu se poate spune că a fost un succes. Airbus a construit doar 255 de aparate de acest tip, foarte puţin pentru un mare producător. Trei A 310 au fost cumpărate de România în 1992, pentru 350 de milioane de dolari. Încă de atunci era un model cu destulă vechime în spate, pentru că în 1998 a fost livrat ultimul aparat de acest tip.

Un asemenea A 310 s-a prăbuşit la Baloteşti în 1995, iar celelalte două au fost folosite până în 2003, când s-a renunţat la zbourile transcontinentale. Ani la rând, avioanele au fost garate, apoi unul a fost transformat în aeronavă oficială.

În momentul în care a renunţat la zborurile pe distanţe lungi, planul pentru Tarom era de transformare a companiei într-un operator regional, motiv pentru care au fost alese aparate mai mici. Dar această decizie de a se concentra pe zborurile scurte a venit într-o perioadă în care low-costul creştea exploziv. Marii operatori îşi fac afacerile pe zborurile lungi, tocmai pentru că nu au concurenţă din partea operatorilor ieftini. Tarom nu a rezistat în faţa low-cost-ului, aşa că anul trecut transporta către şi dinspre România mai puţini pasageri decât Wizzair.

O privire în istoria companiei arată că, printr-o întâmplare, Tarom a pus umărul la ridicarea operatorilor low-cost. În 1987, pe vremea comunismului, o companie anonimă - RyanAir - îşi pornea primele zboruri cu trei aeronave BAC luate în leasing de la Tarom, de la care a închiriat inclusiv piloţii. Astăzi, RyanAir este un gigant european.

Business Club

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Locurile din Europa unde pot fugi românii de frig. 10 destinații cu soare și căldură, chiar și în plină iarnă
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
De când va fi fabricată Dacia Spring în Europa: va duce la o scădere masivă a costurilor
Newsweek
Cu ce precizie iau pensia, în 2025, românii care au muncit în Germania? Haos cu pensiile în România
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Cum arată la 44 de ani fiul tatuat al lui Michael Douglas, care-i seamănă leit. De ce a făcut Cameron șapte...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...