TAROM face primul pas pentru înlocuirea celor două aeronave Airbus A310. A lansat două licitaţii pentru închirierea a două avioane. Într-o primă etapă fie cu tot cu echipaj pentru o perioadă de până la șase luni, pentru ca ulterior contractele de închiriere să fie pe patru până la șase ani.
Compania aeriană are criterii clar stabilite. Aeronavele nu trebuie să fie mai vechi de cinci ani, trebuie să aibă o autonomie de zbor de peste 4.600 de kilometri şi o capacitate de 160 până la 190 de locuri. De asemenea, scaunele trebuie să fie din piele sau un material similar, împărţite pe două clase: economy şi business. În plus, avioanele trebuie să aibă bucătărie şi cel puţin trei toalete.
Modelele 737-800 de la Boeing şi A320 de la Airbus respectă toate aceste caracteristici. TAROM aşteaptă oferte până la finalul acestei luni. O parte din banii necesari pentru închirierea noilor avioane ar putea veni din vânzarea celor vechi, pe care şefii TAROM speră să obţină zece milioane de dolari.
Reprezentanţii companiei de stat au transmis pentru Digi24 că înlocuirea celor două aeronave Airbus A310 este necesară. Continuarea operării lor ar presupune un efort financiar de 58 de milioane de dolari în următorii cinci ani. În plus, TAROM nu are curse lungi pentru care au fost proiectate aceste aeronave, aşa că zboară în pierdere.
Cele două Airbusuri A310 au 22 de ani vechime, consumă mult şi se strică des. Denumite Transilvania şi Moldova, acestea au intrat în flota TAROM la finalul lui decembrie 1992. Au acumulat între timp aproape 100 de mii de ore de zbor. Cele două avioane nu se vor mai ridica de la sol începând cu 12 septembrie, respectiv 31 octombrie.
După scoaterea din uz a celor două A310, Tarom va avea o flotă compusă din nouă modele ATR, opt Boeing şi patru Airbus A318.
După o gaură în buget de 27 de milioane de lei anul trecut, oficialii speră ca pierderile să coboare anul acesta sub șapte milioane de lei.
TAROM a transportat anul trecut 2,4 milioane de pasageri şi estimează să vândă anul acesta cu 6% mai multe bilete.