Compania de stat Tarom a demarat, la începutul lunii februarie, o procedură care vizează achiziţia a două aeronave în leasing operaţional, iar în prezent procedura se află în etapa de evaluare a ofertelor.
Tarom a retras anul trecut două aeronave Airbus A310, cumpărate în 1992 de Guvernul Petre Roman. Flota companiei numără 21 de aeronave, dintre care doar 19 operează în acelaşi timp, din cauza operaţiunilor de mentenanţă, potrivit conducerii companiei.
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a cerut recent companiei aeriene de stat Tarom o analiză privind achiziţionarea altor două aeronave de lung curier până la sfârşitul acestui an, în locul celor două avioane Airbus A310 retrase anul trecut, şi cere „deblocarea situaţiei” la nivelul departamentului comercial al companiei.
Răzvan Cuc a avut marţi dimineaţă o întâlnire la sediul Guvernului cu premierul Sorin Grindeanu şi cu directorul general al Tarom, Eugen Davidoiu. Ministrul i-a prezentat premierului situaţia economică la zi a companiei, printre obiectivele actualei conduceri regăsindu-se reducerea pierderilor şi regândirea politicii comerciale.
Un subiect discutat a fost legat de reînnoirea flotei şi etapele pe care compania le va parcurge pentru îndeplinirea acestui obiectiv asumat prin programul de guvernare.
„Până în acest moment au fost analizate ofertele primite de la producătorii mari de aeronave, precum şi de la firmele de leasing din domeniu. Mai mult decât atât, Tarom a demarat la începutul lunii februarie o procedură care vizează achiziţia a două aeronave în leasing operaţional (dry lease). În acest moment procedura se află în etapa de evaluare a ofertelor”, se arată în comunicat.
Tarom a pierdut anul trecut poziţia a doua în clasamentul liniilor aeriene prezente în România, fiind depăşită de Blue Air. Liderul pieţei, din punct de vedere al numărului de pasageri transportaţi, este Wizz Air.
Ce fel de aeronave vrea Tarom
Potrivit unui anunț publicat pe situl de internet al companiei aeriene, aeronavele trebuie să fie din gamele Airbus A320 sau Boeing 737, cu o capacitate cuprinsă între 160 și 190 persoane. Avioanele trebuie să aibă cel mult șase ani vechime, fără a fi necesară verificarea lor structurală în următorii doi ani. Motoarele trebuie să fie CFM 56 (unele dintre cele mai de succes propulsoare pentru industria aeronautică) iar leasingul se va întinde pe cel mult șase ani. Autonomia de zbor trebuie să fie de minim 2.500 mile nautice (4.500 kilometri) ceea ce sugerează că aeronavele nu vor fi folosite la zboruri transatlantice directe sau, dacă vor fi folosite cu acest scop, vor zbura cu escală pe aeroporturi din vestul Europei.