Acordul expira anul acesta, iar Sony a decis să nu îl mai reînnoiască. A invocat tocmai lipsa de transparenţă în anchetarea modului în care Rusia şi Qatar au primit organizarea Cupei.
Deşi, la cum merg lucrurile în perioada asta la Sony s-ar putea să fi existat şi ceva argumente financiare acolo. Compania japoneză s-ar putea să nu mai aibă prea mulţi bani la dispoziţie pentru sponsorizarea meciurilor de fotbal. Şi totuşi, FIFA nu poate ignora faptul că sponsorii se îndreaptă împotriva sa.
Iar Federaţia Internaţională este o entitate care funcţionează în mare parte din banii primiţi de la companiile care vor să îşi afişeze mărcile pe stadioane. Suspiciuni de corupţie au existat dintotdeauna, dar de data aceasta sunt pur şi simplu prea mari. Aşa că FIFA nu prea mai are de ales.
Fie îşi publică toate descoperirile făcute în ancheta internă şi îşi recâştigă credibilitatea. Fie se desfiinţează. Pentru că FIFA, deşi are o istorie şi o tradiţie, nu este organizaţia supremă în fotbal, iar Cupa Mondială ar putea fi organizată, într-o situaţie extremă, şi de o altă federaţie nou înfiinţată. Au existat cazuri, ce e drept doar la nivel naţional, când echipele s-au dezafiliat de la o federaţie, doar ca să îşi organizeze o competiţie proprie.
De exemplu, în Anglia actuala primă ligă de fotbal a luat naştere după ce marile cluburi şi-au dat seama că pot câştiga mai mulţi bani dacă înfiiţează o nouă federaţie. FIFA nu vrea să păţească asta, aşa că trebuie să ia măsuri ca să îşi ţină sponsorii aproape.