„Conducerea Registrului Auto Român a contactat conducerea reprezentanței grupului Volkswagen în România și a cerut transmiterea, în cel mai scurt timp, a listei tipurilor de vehicule ale mărcilor care aparțin Grupului Volkswagen, pentru care s-au folosit astfel de dispozitive sau tehnici, precum și actualizarea listei tipurilor de vehicule, pe măsură ce aceste informații vor fi comunicate de către constructor/autoritatea de omologare responsabilă”, se arată într-un comunicat citat de Agerpres.
Încep verificări, prin urmare, și în România. Registrul Auto Român anunță că se va îndrepta exclusiv împotriva constructorilor de autovehicule sau reprezentanților autorizați ai acestora, nicidecum împotriva persoanelor fizice, celor care au cumpărat standardul Euro6. E nevoie de aceste precizări, pentru că au apărut tot felul de informații cum că, în condițiile în care mașina poluează mai mult, atunci taxa de timbru poate să crească. Sunt aberații. Nu este responsabilitatea cumpărătorului, iar dacă mașina depășește normele de poluare, constructorul este obligat să remedieze, pe cheltuiala lui.
Între timp, s-a anunţat şi la Guvern un comitet care va analiza situația și statul se va îndrepta împotriva Volkswagen sau va veni cu pedepse.
Consumatorii, însă, pot da în judecată constructorul și au acest drept.