RETAIL. Numărul magazinelor va crește și anul acesta
Cât mai multe magazine, cât mai aproape de clienţi. Este o strategie benefică atât pentru companii, cât şi pentru cumpărători.
„Evident, unde este concurenţa mai mare, este o lege a pieţei, este clientul cel mai fericit pentru că toată lumea a re o presiune pe preţuri, evident. Cum aţi spus dumneavoastră, dacă sunt 2 la 2 minute, evident că se vor lupta care să acapareze mai mulţi clienţi”, a declarat Andreea Mihai, director de marketing la Carrefour România.
Spre exemplu, un magazin aparţinând aceluiaşi grup poate vinde produse mai ieftine şi cu 5-10% dacă se află într-o zonă unde are concurenţă. Astfel, Billa, Carrefour, Mega Image şi Profi au deschis anul trecut 107 supermarketuri și încă 64 de magazine mai mici. În 2012, Mega Image a reuşit să inaugureze 89 de magazine, Profi 45, Carrefour 37, iar Billa 10.
Citiți șiInaugurare cu îmbrânceli. Sute de gălățeni s-au bătut pe ofertele promoționale
Inaugurări importante care au creat şi noi locuri de muncă.
„Un magazin de proximitate care e deschis permanent poate să aibă între 20 şi 50 de angajaţi. Un supermarket poate să ajungă până la 100 de persoane. Hypermarketurile pot să ajungă la 600 de persoane. Cele de mai mari dimensiuni au şi 1.000”, a spus Ciprian Moga, consultant în domeniul retailului.
Noi formate de magazine
În plus, un astfel de centru comercial are nevoie de pază, iar firmele de aprovizionare au mai mult de muncă şi au nevoie de mai mulţi oameni.
Abonându-te la Newsletter primești sinteza celor mai bune informații, articole și interviuri exclusive publicate de digi24.ro
Cine nu ţine pasul este scos din piaţă. S-a întâmplat acest lucru anul trecut cu Mic.ro, reţea de magazine care a dat faliment. Permanent retailerii testează noi formate de magazine sau le modernizeaza pe cele vechi. Prima mişcare în acest sens din 2013 aparţine Mega Image.
„Acest concept store reprezintă un laborator în care vom testa alături de furnizorii noştri noi concepte şi noi produse pe care vrem să le introducem pe piaţă”, a spus Raluca Alexandrescu, marketing manager la Mega Image.
Ieftinirea spaţiilor comerciale şi chiriilor lasa loc pe piaţă şi companiilor mai mici.
„Există o tendinţă ca spaţiile stradale să fie ocupate de companii locale, mai mici”, a afirmat Adrian Erimescu, director general la imobiliare.ro.
În 2013 marii retaileri se vor orienta şi către oraşele mai mici şi vor încerca să deservească un numar cât mai mare de clienţi.
Sute de noi spaţii comerciale în 2012
Supermarketuri: 107
Magazine de proximitate: 64
Mega Image: 89 de noi magazine
Profi: 45 de noi magazine
Carrefour: 37 de noi magazine
Billa: 10 noi magazine
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News