RETAIL. Numărul magazinelor va crește și anul acesta

Data publicării:
31012013 20supermarketuri-47003

Cât mai multe magazine, cât mai aproape de clienţi. Este o strategie benefică atât pentru companii, cât şi pentru cumpărători.

„Evident, unde este concurenţa mai mare, este o lege a pieţei, este clientul cel mai fericit pentru că toată lumea a re o presiune pe preţuri, evident. Cum aţi spus dumneavoastră, dacă sunt 2 la 2 minute, evident că se vor lupta care să acapareze mai mulţi clienţi”, a declarat Andreea Mihai, director de marketing la Carrefour România.

Spre exemplu, un magazin aparţinând aceluiaşi grup poate vinde produse mai ieftine şi cu 5-10% dacă se află într-o zonă unde are concurenţă. Astfel, Billa, Carrefour, Mega Image şi Profi au deschis anul trecut 107 supermarketuri și încă 64 de magazine mai mici. În 2012, Mega Image a reuşit să inaugureze 89 de magazine, Profi 45, Carrefour 37, iar Billa 10.

Citiți șiInaugurare cu îmbrânceli. Sute de gălățeni s-au bătut pe ofertele promoționale

Inaugurări importante care au creat şi noi locuri de muncă.

„Un magazin de proximitate care e deschis permanent poate să aibă între 20 şi 50 de angajaţi. Un supermarket poate să ajungă până la 100 de persoane. Hypermarketurile pot să ajungă la 600 de persoane. Cele de mai mari dimensiuni au şi 1.000”, a spus Ciprian Moga, consultant în domeniul retailului.

Noi formate de magazine

În plus, un astfel de centru comercial are nevoie de pază, iar firmele de aprovizionare au mai mult de muncă şi au nevoie de mai mulţi oameni.

Cine nu ţine pasul este scos din piaţă. S-a întâmplat acest lucru anul trecut cu Mic.ro, reţea de magazine care a dat faliment. Permanent retailerii testează noi formate de magazine sau le modernizeaza pe cele vechi. Prima mişcare în acest sens din 2013 aparţine Mega Image.

„Acest concept store reprezintă un laborator în care vom testa alături de furnizorii noştri noi concepte şi noi produse pe care vrem să le introducem pe piaţă”, a spus Raluca Alexandrescu, marketing manager la Mega Image.

Ieftinirea spaţiilor comerciale şi chiriilor lasa loc pe piaţă şi companiilor mai mici.

„Există o tendinţă ca spaţiile stradale să fie ocupate de companii locale, mai mici”, a afirmat Adrian Erimescu, director general la imobiliare.ro.

În 2013 marii retaileri se vor orienta şi către oraşele mai mici şi vor încerca să deservească un numar cât mai mare de clienţi.

Sute de noi spaţii comerciale în 2012

Supermarketuri: 107

Magazine de proximitate: 64

Mega Image: 89 de noi magazine

Profi: 45 de noi magazine

Carrefour: 37 de noi magazine

Billa: 10 noi magazine

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
De ce a murit, de fapt, Silviu Prigoană. Medicii au mărturisit cauza decesului afaceristului
Digi FM
Adriana Bahmuțeanu, prima reacție după ce a aflat de moartea lui Silviu Prigoană: “S-a întâmplat la Brașov...
Pro FM
Ana Baniciu are o casă ca din reviste, veche de un secol. A arătat-o în detaliu, iar imaginile dinainte și...
Film Now
Angelina Jolie, despre posibilitatea ca cei șase copii ai ei să aleagă o carieră la Hollywood: „Sunt foarte...
Adevarul
Patru țări europene ar putea fi următoarele pe lista lui Vladimir Putin
Newsweek
Care pensionari au pierdut la pensie sute de lei? Obligați să lucreze 10 ani în plus. Ce măsuri iau?
Digi FM
Dinastia Trump, sezonul 2. Ce roluri ar putea juca rudele lui Donald Trump în noua administrație...
Tortura
Trei irakieni torturați în închisoarea Abu Ghraib de contractori americani au primit despăgubiri de 42 de...
Digi Animal World
„Zâna Albă”, o veveriță cu blana albă extrem de rară. Un fotograf a așteptat ore bune să o surprindă
Film Now
Adevăratul motiv pentru care Ben Affleck pare atât de nefericit mereu. Un apropiat a rupt tăcerea: „Vrea să...
UTV
Ozana Barabancea face primele declaratii despre relatia fiului sau cu Naomi Hedman. „Exista soacra buna pe...