Repararea autostrăzii  Sibiu Orăștie a început cu stângul. Alunecările continuă, concomitent cu lucrările

Data publicării:
autostrada-mai-2016-3

Foto: Turnul Sfatului

Oficial din cauza Paștelui și a ploilor din ultima perioadă, muncitorii Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România au încetinit până spre deloc ritmul lucrărilor de reparare a autostrăzii A1, închisă între Cunța și Săliște, potrivit unui reportaj realizat la fața locului de publicația sibiană Turnul Sfatului, disponibil aici.

Șantierul deschis de CNADNR în regie proprie pe autostrada construită prost de italienii de la Salini Impregilo cunoaște largi momente de respiro. Sunt parcate undeva pe lateral utilajele care acum mai bine de o săptămână scoteau în fața lui Dan Costescu, ministrul Transporturilor, camioane de pământ din groapa de 200 de metri făcută de italieni pentru remedierea unei fisuri. Iar organizarea de șantier înseamnă aceleași două containere lângă care stau, acum, câteva utilaje.

”Din cauza ploilor nu s-a putut intra în acea groapă. Lucrăm pe lateral, ne pregătim să ne facem platformele pentru agregate și drumurile de acces, căci e vorba de două puncte de acces. Și mai lucrăm la evacuarea apelor într-un punct. Noi ne rugăm să nu mai plouă”, a arătat șeful de proiect pentru Turnul Sfatului.
Însă în timp ce muncitorii CNADNR se roagă pentru vreme, dealurile care înconjoară autostrada continuă să o ia la vale și asta nu doar în debleul de la Aciliu.

Citește și Made în România. Autostrăzile-canion. Deblee înalte cât zece etaje de bloc

Drumul tehnologic realizat de italieni pentru accesul la groapa de 200 de metri a devenit impracticabil datorită unor alunecări de teren care au rupt calea de acces în mai multe locuri. Astfel au rezultat falii care, în unele locuri, au înălțimi care se apropie de un metru.

Consultați de Digi24.ro, reprezentanți ai unor firme importante de consultanță și proiectare în domeniul infrastructurii rutiere și-au manifestat rezerve privind capacitatea CNADNR de a rezolva singură problemele apărute pe autostradă. Companiei îi lipsește o expertiză completă a situației (de-a abia recent CNADNR a scos la licitația realizarea unei astfel de expertize), îi lipsesc specialiștii într-o problemă dealtfel complexă, cum este cea a alunecărilor de teren, dar și experiența necesară. Situația este cu atât mai dificilă cu cât CNADNR a reziliat în urmă cu unu-doi ani contractul semnat cu consultantul lucrărilor, cel care le-au supervizat de la începerea lor.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
S-a născut în închisoare, iar acum doctorii i-au mai dat o lună de trăit. Băiatul suferă de...
Digi FM
Mircea Bravo, adevărul despre câți bani câștigă din Youtube și Facebook
Pro FM
Managerul lui John Legend rupe tăcerea. Experiența „terifiantă” pe care a avut-o la una dintre petrecerile...
Film Now
Semnele timpurii de demență date de Bruce Willis nu au fost luate în seamă: "Nici într-un milion de ani nu...
Adevarul
„Tipul acela gay”. Elon Musk, vizat de declarațiile electorale ale lui Tim Walz, partenerul de campanie al...
Newsweek
Cine a luat 60 lei în plus la pensie și în octombrie? De ce alți 2000000 pensionari nu au luat nimic
Digi FM
Reacția cântăreței Irina Rimes după ce mai mulți influenceri au luat bani ca să-l promoveze pe rivalul Maiei...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Imagini virale cu un pelican care încearcă să mănânce un pui de Capibara: „Se uită la el de parcă nu ar fi...
Film Now
“Acum ar fi scandalos”. Ce i-a cerut managerul lui Reese Witherspoon să facă pentru a primi rolul din “Blonda...
UTV
Bradley Cooper si Irina Shayk au sarbatorit Halloweenul alaturi de fiica lor in varsta de 7 ani