Şantierul autostrăzii Nădlac-Pecica. 450 de muncitori vor să termine lucrarea până la venirea iernii.
„Termenul contractual de terminare a lucrărilor este 21 ianuarie. Din cauza vremii improbabil bune din decembrie şi ianuarie, suntem obligaţi să terminăm lucrările la finalul lunii noiembrie - 15 decembrie”, explică Adrian Adler, director de șantier.
Este singura zonă care se poate încheia la timp.
Chiar dacă va fi gata la sfârșitul anului, lotul întâi al autostrăzii Nădlac - Arad nu va fi de folos nimănui. Partea maghiară încă nu a terminat continuarea lucrării, iar lotul doi este încă în paragină şi nu are un constructor care să-l continue.
De un an aşteaptă cei 16 kilometri de la Pecica până la Arad un constructor.
Până la sfârșitul acestei toamne ar fi trebuit să fie gata 22 de kilometri de şosea de mare viteză între Cunţa şi Sălişte. Constructorul italian lucrează, însă,... româneşte. În urmă cu două zile, aici nu era nici ţipenie de muncitor. Acum sunt două-trei utilaje, însă este greu de crezut că în două-trei luni va fi deschis un nou tronson de autostradă.
Promisiunile fostului ministru al Transporturilor, Dan Şova, par să fi fost uitate: „Anul acesta vor fi inauguraţi peste 100 de kilometri de autostradă şi începând de anul viitor vom avea o medie de 250 de kilometri pe an”, spunea ministrul în urmă cu numai trei luni, pe 26 iunie.
2014 instituie un record negativ. Anul trecut, de exemplu, s-a tăiat panglica pentru 115 kilometri de şosea de mare viteză, iar în 2012 pe 140 de kilometri.
Kilometri de autostradă inauguraţi:
2009: 42 km
2010: 28,4 km
2011: 56,6 km
2012: 140 km
2013: 115 km
(sursa: hotnews.ro, CNADNR)