De Black Friday, clienţii au lăsat 200 de milioane de euro în conturile magazinelor virtuale. Suma este cu două treimi mai mare decât în 2016. Dar nu toţi au fost şi mulţumiţi de ce au primit, aşa că acum are şi Protecţia consumatorului de muncă, pentru că au fost depuse 200 de reclamaţii.
Vinerea Neagră a cumpărăturilor le-a adus magazinelor vânzări de aproape 200 de milioane de euro. Cel mai mare retailer online a vândut în numai 24 de ore, peste un milion de produse.
„Am avut o variaţie între 400 şi 1400-1500 de lei comanda medie. Considerabil mai mare faţă de o perioadă normală a anului”, afirmă Florinel Chiş, director executiv ARMO .
Românii nu au scăpat încă de obiceiul de a plăti abia după ce au intrat în posesia coletelor. Doar o treime dintre comenzile făcute în vinerea reducerilor au fost achitate online, cu cardul.
„Cea mai mare plată este de 37.000 de lei, o Dacia Logan. Următoarele plăţi au fost bijuterii de 36 de mii de ron”, spune Marius Costin, manager procesator de plăţi online.
Există, însă, şi români pe care reducerile trâmbiţate de magazinele online la finalul săptămânii trecute nu i-au convins.
După cea mai profitabilă zi din an pentru comercianţii online, 222 de români au depus sesizări la Autoritatea pentru Protecţia Consumatorului, multe dintre ele vizând preţurile şi discounturile practicate de retaileri.
„O reducere trebuie practicată la cel mai mic preţ din ultimele 30 de zile în acelaşi spaţiu de vânzare şi pentru acelaşi tip de produs. Doar atunci vorbim de o promoţie reală”, spune Marcel Bogdan Pandelică, preşedintele ANPC .
Românii s-au mai plâns şi că produsele le sunt livrate cu întârziere, că magazinele online nu le acceptă returnarea sau că produsele pe care le-au primit erau diferite de cele comandate.