Doar de Guvern depinde semnarea contractului de privatizare de la CFR Marfă, nu de Consiliul Concurenţei, care şi-a făcut treaba, a declarat preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu. Invitat la Digi 24, acesta a spus că a trimis de săptămâni de zile, la Guvern, avizul pentru hotărârea de guvern care face posibilă semnarea contractului cu GFR, câştigătorul licitaţiei.
Pe 20 iunie, se anunța câștigătorul licitației pentru CFR Marfă. Urmează semnarea contractului, într-o săptămână, și plata banilor, în cel mult două luni. Unde este locul Consiliului Concurenței în acest lanț a explicat președintele Consiliului, Bogdan Chirițoiu.
„Consiliul poate să apară de două ori. Cel mai important este momentul în care constatăm dacă această operațiune economică încalcă grav principiile concurenței. Dacă, până la urmă, pierdem mai mult din cauza lipsei de concurență decât câștigăm ca eficiență economică prin această privatizare. Ca să putem face această analiză, trebuie ca cineva să ne ceară să o facem. Câștigătorul trebuie să vină la noi, să completeze niște date și să ne spună că ei cred că există o logică economică să avizăm această operațiune. De obicei, face treaba asta după ce semnează contractul”, a spus Bogdan Chirițoiu.
„De semnat, pot să semneze înainte sau după acordul nostru, de plătit pot să plătească banii înainte sau după acordul nostru. Ceea ce nu au voie să facă este să ia pur și simplu în posesie proprietatea, să conducă CFR Marfă fără acordul nostru”, a mai precizat acesta.
„Guvernul ne-a mai cerut să avizăm, să fim una dintre instituțiile care avizează hotărârea de guvern care permite semnarea contractului. Nu ştiu data, dar e de câteva săptămâni (avizul pentru HG). Am dat un aviz în care am spus favorabil. (...) Noi trebuie să ne asigurăm că nu a fost viciată licitația, că nu a fost un ajutor de stat. După toate datele pe care le avem, a fost o licitație transparentă”, a încheiat președintele Consiliului Concurenței.
O altă piedică în semnarea contractului ar putea fi lipsa avizului de la Ministerul Justiţiei, spune fostul ministru al Transporturilor, condamnat la cinci ani de închisoare. Surse din Ministerul Justiţiei îl contrazic. Proiectul nici nu ar fi ajuns acolo pentru avizare.
Citiţi şi
Traian Băsescu critică privatizarea CFR Marfă
Privatizarea CFR Marfă. Președintele Consiliului Concurenței: Nu am primit o solicitare de avizare din partea cumpărătorului
Statul va primi banii pentru privatizarea CFR Marfă după avizul Consiliului Concurenței