Vechile oficii prăfuite ale Poştei Române, unde se vând timbre şi felicitări clasice şi se pot achita facturi la utilităţi, vor fi modernizate. Peste două luni, în cele peste 5.600 de oficii poştale vor fi vândute poliţe de asigurare, cartele preplătite, dar şi abonamente de telefonie mobilă, pe bază de comision. Cu această strategie, Poşta Română speră să obţină venituri suplimentare după ce a acumulat pierderi uriaşe în ultimii patru ani. Compania de stat va oferi posibilitatea deschiderii de oficii în franciză, până la sfârşitul anului.
„Poșta Română introduce brandul, know-how-ul. Avem discuții cu o serie de parteneri gen farmarcii, retaileri”, spune Ion Smeeianu, directorul companiei.
Totuşi, mari schimbări nu vor fi în mediul rural, unde oficiile poştale par încremenite în timp. Restructurarea Poştei Române a redus cu peste 3.600 numărul angajaţilor, lucru care a îngreunat şi mai mult activitatea companiei.
„Un diriginte în zona rurală are atât oficiul poștal de care răspunde, cât și câteva sate din împrejurimi, cărora le asigură serviciile de tip casierie”, spune Ion Smeeianu.
Poşta Română a deţinut monopolul pe piaţa trimiterilor poştale din România, cu o cotă de 74%, până în luna ianuarie a acestui an. Era vorba de scrisorile cu o greutate de până în 50 de grame. Compania a fost scoasă la vânzare în primăvara acestui an, dar niciun investitor nu a fost interesat. Privatizarea s-a amânat pentru jumătatea lui 2014.