Foto: Facebook
Panasonic este prezentă deja pe această piaţă prin distribuitorul autorizat Viko din Turcia, pe care l-a cumpărat anul trecut într-o tranzacţie evaluată la 560 milioane dolari. „România e primul pas. Următorul este să ajungem în toată Europa“, spune Kazuhito Takahashi, membru în boardul Panasonic Eco Solution din Japonia.
Nurset Kayhan Apaydin, CEO al firmei turceşti Viko by Panasonic, spune că piaţa de prize, întrerupătoare şi prelungitoare din România este evaluată la 10 milioane euro, dar dacă se ia în calcul tot segmentul de aparataj electric, piaţa depăşeşte „cu uşurinţă“ 20 de milioane de euro. În prezent, produsele de acest fel ale Panasonic acoperă 8% din piaţă, iar planul japonezilor este ca până în 2016 să ajungă la o cotă de 15%. „Vrem să creştem rapid. În orice piaţă suntem, vrem să fim numărul 1“, adaugă Takahashi. Panasonic se va bate pe această piaţă cu competitori precum Bachmann, Strohm, Kuper, Hama, Schnedier Electric sau Legrand.
Panasonic va vinde pe piaţa românească atât produse de masă, sub marca Viko by Panasonic, cât şi premium, care vor avea pe ele sigla Panasonic. Produsele de masă vor avea acelaşi preţ ca până acum, în timp ce unităţile cu sigla Panasonic vor fi mai scumpe.