Acţiunile Adidas au crescut la vestea că un fond privat de investiţii din Hong Kong şi unul de stat din Abu Dhabi vor să cumpere Reebok. Asta cu toate că, potrivit Wall Street Journal, oferta pregătită de investitori, estimată la 2,2 miliarde de dolari este mult sub preţul de 3,8 miliarde de dolari plătit de Adidas pentru Reebok în 2006.
S-au schimbat multe în ultimii opt ani, iar acţionarii Adidas au început să considere Reebok o piatră de moară, de care producătorul german de echipament sportiv trebuie să scape.
Deşi este la origini o companie britanică, înfiinţată în 1895, Reebok şi-a mutat sediul central în Statele Unite şi ar fi trebuit să îi ajute pe cei de la Adidas să atace piaţa americană a încălţărilor sportive.
S-a întâmplat însă exact invers. În 2005, Adidas avea 10% din piaţa americană a pantofilor sport, iar Reebok 8%. În prezent, cele două companii abia dacă mai au împreună o cotă de piaţă de 8%.
Iar Reebok nu se simte bine nici în restul lumii.
La fel ca Adidas, Reebok a început ca o companie producătoare de pantofi pentru alergat şi a fost una dintre primele companii care i-a dotat cu crampoane. Cu timpul, produsele Reebok au devenit din ce în ce mai variate. În anii '80 şi-a câştigat popularitatea în Statele Unite cu ajutorul pantofilor de baschet.
Iar în anii 90 a început să sponsorizeze echipe de fotbal din Europa şi America de Sud.
Însa, în ultimul deceniu, Reebok a pierdut foarte multe contracte de sponsorizare. În multe cazuri contractele au fost preluate de Adidas.
Iar anul trecut Adidas a anunţat că afacerile Reebok se vor concentra pe producţia de echipamente pentru fitness în dorinţa de a readuce această marcă pe linia de plutire.
În prima jumătate a acestui an, Reebok a avut încasari de 700 de milioane de dolari, iar unii analişti spun că această evoluţie este decentă având în vedere problemele pe care le-a avut marca în ultimii ani.
Probleme care au pornit şi de la decizia Adidas de a lăsa Reebok fără multe dintre sub-diviziile sale. De altfel, unii investitori consideră că Reebok s-ar putea descurca mult mai bine pe propriile picioare, în afara controlului nemţilor de la Adidas.