Patru din zece persoane renunţă să îşi mai cumpere o maşină când se gândesc că vor fi nevoiţi să aibă de-a face cu dealerii din reprezentanţă - asta susţin cei de la Hyundai în urma cercetărilor de piaţă.
În primul rând, dealerii dispar, fiindcă aparent strică afacerile companiei, în al doilea rând, apar tabletele care înlocuiesc expertiza angajaţilor. E un concept complet nou, iar Hyundai deja îl testează
„E o premieră mondială în sensul că poţi cumpăra o maşină online sau în magazin fără să fii nevoit să vorbeşti cu cineva. Îţi vinzi maşina veche, cumperi una nouă, iar prima dată când vezi vreun angajat e când îţi aduce maşina în faţa casei”, spune Tony Whitehorn, director general al Hyundai Marea Britanie.
E aproape adevărat fiindcă, deşi dealerii au fost înlocuiţi cu tabletele, au fost angajaţi alţi oameni care să-i înveţe pe clienţi să le folosească. Asta doar dacă au nevoie fiindcă, pentru lucrători, e sarcină de serviciu să vorbească doar dacă sunt întrebaţi.
Dar reprezentanţa hi-tech e ţintită oricum la tineri pentru care tabletele chiar nu sunt un mister. Tocmai avansul smartphone-urilor şi al tabletelor i-a inspirat pe cei de la Hyundai să încerce un concept nou.
E un moment bun să încerce o diferenţiere pe piaţă, fiindcă vânzările îşi revin, iar competiţia se intensifică. Doar că, deşi reprezentanţa poate atrage mulţi curioşi, câteodată, lipsa dealerilor s-ar putea să fie impedimentul. Clienţii nu pot negocia o reducere de preţ cu tableta, şi în final s-ar putea reorienta către o reprezentanţă cu dealeri în carne şi oase.