Noua lege RCA. Articole numerotate greșit și promisiuni neonorate
Data publicării:
Prevederile RCA din ultimele zile, una adoptată prin OUG de către Guvern, alta - proiect de lege ce urma să primească marți votul Parlamentului, conțin erori și omisiuni sau au fost modificate pe genunchi îm mod impentensiv, sub presiunea ASF, acuză transportatorii.
Numărul mare de legi adoptate în România cu un anumit subiect nu garantează că reglementările sunt și bine făcute. Uniunea Națională a Transportatorlor Rutieri din România (UNTRR) a acuzat marți că prevederile convenite anterior cu Guvernul pe tema RCA au dispărut atât din Ordonanța de Urgență, apărută luni seara în Monitorul Oficial, cât și din proiectul de lege aflat în dezbaterea Parlamentului. Mai mult, ordonanța Guvernului conține și erori de numerotare a articolelor, acuză Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România.
În primul rând transportatorii acuză modificarea ”brutală” a materialului conținând proiectul RCA transmis de Senat către Comisiei de Transporturi din Camera Deputaților. ”Știrbirea proiectului inițial a fost făcută într-o lipsă de transparență totală chiar de către reprezentanții ASF prezenți ieri la Senat, în condițiile în care niciunul din patronatele din transporturi nu a fost invitat la discuții”, spune UNTRR.
Senatorii au făcut copy-paste după Guvern. ”Textul care prevedea introducerea tarifului de referință ca principiu de bază în construcția tarifului de primă RCA a dispărut față de forma inițială negociată cu transportatorii, fiind de fapt un „copy-paste” din Ordonanța de Urgență a Guvernului care prevede ca tariful de referință să funcționeze doar pentru o perioadă de 6 luni, ceea ce este inacceptabil”.
O altă modificare este legată de dispariția plafonului de 25% raportat cheltuielilor administrative și de vânzare a polițelor ce fusese acceptat inițial în forma negociată cu Comisia de Buget Finanțe a Senatului. Dispariția acestuia va permite asiguratorilor să respecte valoarea de referință dar să o umfle prin adăugarea unor costuri administrative care nu sunt limitate ca valoare.
Totodată nici Ordonanța de Urgență publicată ieri în Monitorul Oficial nu corespunde proiectului inițial de OUG publicat de Ministerul de Finanțe, spune UNTRR. Varianta publicată în Monitorul Oficial nu este funcțională ”întrucât exact la articolul care menționa termenul de 6 luni în care ar funcționa tariful de referință, stabilește ca acesta să fie cu caracter orientativ și nicidecum obligatoriu a fi alocat ca plafon maximal. La aliniatul 2 al aceluiași articol 18 este în mod eronat menționat art. 34, alin. 3, în loc de art. 36 alin. 3”.
Asociați ale transportatorilor solicită amânarea votului și întocmirea raportului pe variantă transmisă de Senat, tocmai pentru faptul că a fost modificată brutal și netransparent.