Actualizare 22:00: „Astăzi am fost invitați să ne informeze că nu putem să facem plata că nu s-au îndeplinit condițiile suspensive de către vânzător. (Veți cere despăgubiri - n.r.) Asta am concluzionat în 20 de minute, că nu s-au îndeplinit condițiile suspensive, și stăm de 6 ore și jumătate ca să ne convingă să dăm declarație că nu ne putem îndrepta asupra comisiei de privatizare”, a declarat Gruia Stoica, la ieșirea din Ministerul Transporturilor.
El a adăugat că va decide mâine dacă va cere despăgubiri statului român.
„Voi participa de 100 de ori, dacă va fi scoasă la privatizare de 100 de ori, pentru că e țara mea aici și atâta vreme cât mă duc în alte țări să particip și să și câștig licitațiile mi se pare normal să particip aici la privatizare”, a mai spus patronul GFR.
Ministerul Transporturilor nu a chemat la Ministerul transporturilor compania GFR în calitate de cumpărător, la finalizarea privatizării, „întrucât nu au fost îndeplinite două dintre condițiile de care depindea această procedură”.
„Cum nu s-a ajuns la momentul finalizării, contractul se desființează de drept la finalul zilei, iar cumpărătorul, Grup Feroviar Român, nu are bază legală să achite diferența de preț”, se arată într-un comunicat de presă la GFR.
„Am fost astăzi chemați la Ministerul Transporturilor pentru a fi informați de către Comisia de Privatizare că nu putem fi invitați să plătim restul de bani pentru pachetul de 51% din CFR Marfă, pentru că nu au fost îndeplinite condițiile suspensive ale contractului de privatizare. Unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu și-au dat acordul pentru schimbarea structurii acționariatului, iar Consiliul Concurenței nu avea timpul necesar pentru a-și da avizul. În aceste condiții, am fost convocați să luăm la cunoștință imposibilitatea finalizării privatizării”, a declarat Gruia Stoica.
„Dacă ministerul va fi de acord să renunțe la clauza de confidențialitate, veți vedea că există o ordine clar stabilită a pașilor care trebuie făcuți până să se poată ajunge la plata prețului. Plata pe care trebuia să o facă GFR era doar ultimul dintre acești pași”, a mai declarat Gruia Stoica.
Față de condițiile suspensive, nici structura capitalului social nu a fost definitivată, respectiv numărul de acțiuni corespunzător cotei de 51% care urmează să se transfere. În acest sens, nu a fost efectuată diminuarea capitalului social cu valoarea activelor care urmează să se transfere de la CFR Marfă către alte societăți deținute de stat, se mai arată în comunicatul GFR.
„Îmi pare rău că lucrurile s-au încheiat așa, noi ne-am îndeplinit întotdeauna obligațiile la termen și în mod complet. Nu este treaba mea să emit judecăți despre cine este de vină, dar pot să vă spun cât de dezamăgit sunt de modul în care s-au desfășurat lucrurile. Îmi pare rău nu doar pentru impactul asupra Grup Feroviar Român și a mea, ci și pentru cei 11.000 de angajați ai CFR Marfă, pentru că nu avem acum o privatizare de succes cu o companie românească și pentru cum se va vedea asta în afara țării”, a mai declarat Gruia Stoica.
„Grup Feroviar Român consideră că membrii comisiei de privatizare nu au făcut toate diligențele și nu au depus toate eforturile pentru identificarea soluțiilor din timp, în vederea definitivării cu succes a privatizării. GFR a făcut demersuri oficiale în repetate rânduri pentru a se asigura că toți pașii necesari vor fi parcurși și toate condițiile îndeplinite, iar comisia nu a oferit răspunsuri clare și în timp util solicitărilor GFR, pentru a preîntâmpina un deznodământ ca acesta”, se menționează în comunicatul de presă.
În această după-amiază, surse Digi24 au precizat că privatizarea CFR Marfă a eșuat. În această seară, GFR a confirmat în mod oficial încetarea privatizării.
Astăzi, Gruia Stoica, proprietarul GFR, a declarat la Digi24 că, în dosarul CFR Marfă nu există nicio condiție și niciun termen de plată.