De cealaltă parte, comercianţii se arată convinşi că un astfel de site nu-i va ajuta prea mult pe clienţi. Motivul: preţurile sunt modificate uneori şi de câteva ori pe zi. În Grecia, de când a apărut un astfel de site, alimentele s-au ieftinit cu şapte procente. Pe Internet, clienţii vor putea compara preţurile alimentelor de bază. Viitorul site care va monitoriza preţurile vizează o listă săptămânală, a alimentelor de bază pentru români: pâine, lapte, ouă sau făină. Monitorul va afişa preţul acestor produse în marile lanţuri de magazine.
„Poți să faci un anumit coș, să vezi unde îl găseşti mai ieftin în perioadă de față, axat pe orașe”, a spus Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.
Guvernul a aprobat încă din noiembrie apariţia acestui sistem de monitorizare. Între timp, Consiliul Concurenţei a amendat 25 de firme, lanțuri de magazine şi furnizori, pentru că s-au înţeles în privinţa politicii de preţuri pentru anumite produse.
Aşa s-a ajuns ca diferenţele de preţ între magazine să fie insesizabile. O sticlă de lapte, de pildă, poate fi cumpărată cu o diferenţă de cel mult 20 de bani în 3-4 lanţuri de magazine.
Viitorul monitor menit să prevină înţelegerile ilegale e însă greu de pus în practică fără ajutorul reţelelor de magazine. Acestea ar trebui să anunţe schimbarea preţurilor, pentru ca românii să afle fără plimbări inutile cât costă un kilogram de roşii sau de brânză în fiecare oraş.
La rândul lor, comercianţii se plâng că ar avea costuri suplimentare, iar clienţii ar trebui să verifice non-stop site-ul pentru a afla eventuale scăderi de preţ. Un proiect similar a fost realizat în Grecia. La trei luni de la inaugurare, preţurile au scăzut cu 7%.