Meserii de viitor. Companiile aeriene ar putea intra în criză de piloți și tehnicieni

Data publicării:
bord avion 1

Transportul aerian este în creștere şi va rămâne aşa multă vreme de acum încolo. Cu cât zborurile vor fi mai accesibile, cu atât va creşte numărul avioanelor aflate în aer. Implicit, va creşte şi numărul piloţilor. Boeing estimează că, în următorii 20 de ani, companiile aeriene vor avea nevoie de nu mai puţin de 558.000 de piloţi noi. Operatorii de zbor din Europa şi America de Nord vor avea nevoie de câte 95.000 de piloţi. Însă, de departe, cea mai mare cerere va veni din zona Asia-Pacific, unde avioanele vor avea nevoie de 226.000 de oameni noi la manşă.

Vor fi greu de găsit în condiţiile în care companiile aeriene din Asia deja au probleme cu recrutarea personalului. Iar aceste probleme se pot transforma foarte uşor în riscuri sau chiar tragedii.

În aprilie 2012, prăbuşirea unui Boeing 737 al unei companii aeriene pakistaneze a ucis 121 de pasageri şi şase membri ai echipajului. Ancheta a scos la iveală faptul că pilotul şi copilotul nu aveau deloc experienţă pe un aparat de zbor modern. Accidentul a falimentat compania aeriană. Este, desigur, un incident izolat. Companiile aeriene mari din Asia pun mult mai mult preţ pe siguranţa pasagerilor şi, la fel ca cele occidentale, îşi vor alege cu mare atenţie membrii echipajelor. Ceea ce ar putea însemna că unele posturi vor rămâne neocupate, în condiţiile în care, deşi meseria de pilot este bine plătită şi mulţi ar vrea să o practice, nu oricine ajunge la manşă. 

Cursuri costisitoare

Viitorii piloţi au nevoie înainte de toate de bani. Cursurile costă între 35.000 şi 100.000 de euro, în funcţie de numărul de licenţe obţinute pe lângă brevetul de pilot. De aceea, majoritatea piloţilor sunt înglodaţi în datorii în momentul în care ajung la manşă. Însă salariile le permit să îşi achite creditele pentru cursuri mai rapid decât şi-ar achita împrumutul pentru o casă. Un pilot câştigă 6.000 de euro în România şi între 8.000 şi 20.000 de euro la companiile aeriene mari.

Extinderea transportului aerian nu va aduce oportunităţi de angajare doar pentru absolvenţii şcolilor de pilotaj, ci şi pentru ingineri. Potrivit aceluiaşi studiu Boeing, companiile aeriene din Europa vor avea nevoie de peste 100.000 de tehnicieni noi în următorii 20 de ani, iar cele din America de Nord de peste 110.000. Dar cea mai mare cerere va veni tot din zona Asia-Pacific, unde companiile aeriene vor angaja aproape 240.000 de tehnicieni.

Cu toţii vor trebui să asigure întreţinerea celor 38.000 de avioane noi care vor lua calea aerului în următoarele două decenii.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cum arată Ștefan Hrușcă acum, la 67 de ani. Artistul este de nerecunoscut
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
Miliardarul Jeff Bezos se căsătorește: Nuntă fastuoasă, de 600 de milioane de dolari, în Aspen, pe...
Newsweek
Ultimele vești de la Casa de Pensii despre indexarea pensiilor în ianuarie: Va veni direct majorată
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Scarlett Johansson nu-și dorește ca fiica sa să afle acest lucru despre ea: „Mi-e atât de rușine”
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...