Întrebat de presă dacă va utiliza dronele sau cortul pentru a monitoriza lucrările de autostrăzi, referire la declarații anterioare făcute de foștii miniștri Răzvan Cuc și Dan Șova, Lucian Șova a spus că minutul unui ministru al Transporturilor este prea scump pentru a călători între șantiere. Cel al subalternilor lui, secretari de stat, demnitari ca și el, nu. ”Apreciez ca minutul unui ministru al Transporturilor este prea scump pentru a călători între diverse șantiere ...apreciez că secretarii de stat (ce au rand de miniștri la rândul lor – n.red.) trebuie să stea mai mult pe teren, că șefii de companii să iși folosească aparatele imense care le au la dispoziție”, a spus el.
Singurele termene ce le poate da noul ministru nu se referă la autostrăzi, ci la programul său la Ministerul Transporturilor.”Mi-am dat termen de 12 ore pe zi cinci zile pe săptămână” a spus el adăugând că are ”un reflex administrativ, rezultat din calitatea de funcționar public”.
Lucian Șova a mai activat în cadrul Ministerul Transporturilor în perioada 2000-2005 când a fost consilier al ministrului Transporturilor, șef al Autorității Rutiere Române, director general al Direcției Transporturi Rutiere.