Întrebări și justificări după dispariția a 100 de vagoane CFR Marfă

Data publicării:
vagoane cfr marfa

Lipsa vagoanelor a fost constatată în urma unui inventar la nivel naţional, făcut de corpul de control al ministerului, care încă nu s-a încheiat.

„Accept până în momentul când voi avea un raport final, și faptul că e posibil să fi fost greșeli în contabilitate”, a susținut Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor.

Declaraţia ministrului este aspru sancţionată de specialişti.

„Dacă în acest domeniu, de inventar simplu de vagoane, deci obiect al muncii pentru CFR Marfă, nu există ordine probabil că același lucru îl vom regăsi și în situația datoriilor și a obligațiilor și în relația cu furnizorii și clienții. Orice element de incertitudine poate să producă greutăți în procedura de achiziție a unei companii”, a spus Ionel Blănculescu, consilier onorific al primului ministru.

Ministrul Relu Fenechiu a anunţat că aşteaptă un raport detaliat despre soarta acestor garnituri.

„Cei responsabili au dat explicații, gen vagoanele sunt în alte depouri, vagoanele sunt pe traseu”, a mai spus ministrul Transporturilor.

Multe dintre ele au fost abandonate, de fapt, prin diverse staţii şi halte, pentru că s-au stricat pe traseu şi nu s-au găsit bani să le repare, spun şefii sindicatelor. Şi reprezentanţii ministerului spun că este imposibil ca ele să fi ajuns la fier vechi.

„E greu să furi un vagon. Ca să-l fure cineva trebuie să-l tracteze cu o locomotivă”, a declarat Iulian Măntescu, lider de sindicat.

Un vagon are peste 10 tone şi, dacă ar fi dat la un centru de colectare, ar aduce un câştig de cel mult 8.000 de lei. O osteneală prea mare pentru o sumă atât de mică, cred cei din minister. Foştii directorii din companie spun că, plimbate între CFR Marfă şi Societea de Administrare a Activelor Feroviare, multor vagoane li s-a pierdut urma.

„O parte au fost, sunt inscripționate atât SAAF cât și CFR Marfă și multe din ele s-au confundat”, a spus Constantin Zaharia, fost director CFR Marfă.

Societea de Administrare a Activelor Feroviare a fost înfiinţată, ca şi CFR Marfă, în 1998 prin spargerea Societăţii Naţionale Căile Ferate Române. A primit de atunci zeci de mii locomotive şI vagoane atât de marfă, cât şi de călători ca să fie reparate şi apoi închiriate sau ca să fie vândute la fier vechi. În primii zece ani, vânduse deja 59.000 de vagoane de marfă, 1.800 de vagoane de călători şi peste 1.600 de locomotive. De multe ori în pagubă, după cum au arătat controalele Curţii de Conturi.

Citiți și: EXCLUSIV. 100 de vagoane ale CFR Marfă au dispărut

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Meteorologii anunță o lună ianuarie cum n-a mai fost în România. Vreme neobișnuită și temperaturi ciudate
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
Miliardarul Jeff Bezos se căsătorește: Nuntă fastuoasă, de 600 de milioane de dolari, în Aspen, pe...
Newsweek
Ultimele vești de la Casa de Pensii despre indexarea pensiilor în ianuarie: Va veni direct majorată
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Scarlett Johansson nu-și dorește ca fiica sa să afle acest lucru despre ea: „Mi-e atât de rușine”
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...