Ministerul Transporturilor a anunţat încă iunie că vrea să accelereze în special lucrările la Magistrala 4 pe tronsonul Parc Bazilescu-Străuleşti, termenul de punere în funcţiune fiind în 2016, şi la Magistrala 5, pe tronsonul Drumul Taberei – Universitate, cu termen de punere în funcţiune în 2017.
În plus, pentru că sursele de finanţare alocate anul acesta pentru investiţiile în infrastructura de metrou sunt insuficiente, ar putea apărea întârzieri majore în demararea achiziţiei serviciilor de consultanţă şi începerea lucrărilor de structură pentru staţii şi tuneluri. Iar întârzierile ar pune în pericol respectarea termenului de punere în funcţiune a Magistralei 6, care va face legătură între Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă, programat pentru anul 2021.
Potrivit proiectului citat, din suma totală de 234 milioane lei, 130 milioane lei vor fi folosiţi pentru lucrări la Magistrala 6, 64 milioane de lei vor fi alocate pentru Magistrala 4, iar 40 milioane lei pentru Magistrala 5, tronsonul Drumul Taberei – Universitate.
Metrorex, compania care administrează metroul din Capitală, a anunţat, în mai, că lucrările la Magistrala 6 de metrou pe directia 1 Mai - Aeroportul Otopeni, cu un traseu de 14,2 kilometri şi 12 staţii, care va costa 5,9 miliarde lei (circa 1,3 mld. euro), vor începe anul viitor, acesta fiind unul dintre cele mai avansate proiecte din punct de vedere al pregătirii documentaţiei necesare din Programul Operaţional Infrastructură Mare 2016-2030.