Google vinde Motorola. Cumpărătorul este Lenovo, care va plăti 2,9 miliarde de dolari pentru producătorul american de telefoane mobile. În 2012, Google a cumpărat Motorola cu 12,5 miliarde de dolari, aşa că prima concluzie ar putea fi că din toată afacerea ar pierde aproape 10 miliarde. Adevărul este însă altul: toate brevetele de invenţie ale Motorola rămân la Google, măsură care poate scăpa o companie de procese păguboase precum cele dintre Samsung şi Apple. Mai corect spus, Google a cumpărat Motorola tocmai ca să pună mâna pe brevete.
Google vinde în sfârşit Motorola Mobility, o companie la care nu a ţinut niciodată foarte mult. În 2012, Google a cumpărat Motorola cu 12,5 miliarde de dolari. Acum o vinde cu 2,9 miliarde chinezilor de la Lenovo. Ce primesc ei pentru aceşti bani? Marca Motorola, liniile de producţie a telefoanelor, birourile şi cam atât. Ce păstrează Google? Brevetele Motorola. Valorează aceste brevete diferenţa de zece miliarde de dolari între suma dată de Google pe Motorola şi cea încasată? Probabil că da.
Cel mai important, Google a scăpat de Motorola la timp, pentru că în momentul în care a cumparat compania de telefonie mobilă, compania americană a fost nevoită să îşi asume şi pierderile ei operaţionale, care nu au fost deloc mici în ultimii doi ani. Aceasta şi pentru că Google nu şi-a dat interesul să transforme Motorola într-un producător profitabil de telefoane mobile.
Chiar dacă erau patronaţi de Google, cei de la Motorola au rămas o companie de sine stătătoare. Nu au avut un acces sporit la divizia care dezvolta sistemul de operare Android şi nici nu au putut să lanseze în exclusivitate noile versiuni ale acestui sistem de operare. Pe scurt, planul Google a fost de la bun început să cumpere Motorola pentru brevete şi apoi să scape cât mai repede de ea, spre bucuria celor de la Lenovo.
Prin achiziţia Motorola, chinezii mai dau o lovitură de imagine, după ce săptămâna trecută au cumpărat cu 2 miliarde de dolari divizia de servere IBM. Lenovo deja deţinea de zece ani divizia de calculatoare IBM, şi în ultimii ani a devenit o companie din ce în ce mai complexă. Tocmai de aceea, în aprilie, compania chinezească se va reorganiza în patru mari divizii: una care va produce calculatoare, una care va produce telefoane inteligente, una care va oferi soluţii de business şi una care va oferi servicii de stocare şi cloud computing.
Business Club