FOTO. Românii au construit o locomotivă care rezistă la -50 de grade Celsius
Data actualizării: Data publicării:
O companie din România a construit o locomotivă pentru zonele cu temperaturi scăzute de până la –50 de grade Celsius.
Este vorba despre compania Softronic Craiova, singurul producător de locomotive și rame electrice din România.
Locomotiva face parte din ediția „Cercul Polar” și a fost realizată pentru operatorul feroviar suedez de marfă Green Cargo, cu care compania românească a încheiat un acord anul trecut.
Locomotiva poate rezista la temperaturi de până la -50 de grade Celsius și poate să tragă până la 3.000 de tone, de două ori mai mult decât orice vehicul de acest tip folosit frecvent în Suedia.
Softronic Craiova a demarat în această toamnă producția primelor două locomotive Transmontana pentru compania suedeză.
Achiziţionarea noilor locomotive electrice face parte din strategia Green Cargo de reducere a costurilor de transport.
În vara anului 2015, locomotiva Transmontana nr. 019 a fost trimisă în Suedia pentru teste. Aceasta a fost testată de către Rush Rail şi Green Cargo. A primit chiar şi un nume suedez: Rödluvan (Scufiţa Roşie).
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Producătorul de la Craiova a mai închiriat recent două locomotive Transmontana, prin leasing operaţional, lui Deutsche Bahn Cargo - Schenker
Mai multe detalii tehnice despre locomotivele Transmontana aflăm de pe pagina de Facebook „Jurnal Feroviar”: „La interior, totul este fabricat din otel inoxidabil(inox), după specificațiile Green Cargo, v3.0 fiind dedicată acestui operator. Unitățile de climatizare sunt noi, iar traseul a suferit modificări majore. Acum mecanicul poate selecta fluxul de aer cald/rece după necesități. Are nevoie de aer cald/rece la ferestrele frontale sau pe la picioare, se rezolvă cu o atingere de buton. TM 031 este prima locomotivă „blindată" frontal și pe laterale cu tabla de 4mm, rezultatul fiind spectaculos, efectul de tablă vălurită dispărând complet. Partea electronică e acum protejată împotriva umidității și a temperaturilor scăzute pana la -50 C.”
Locomotivele Transmontana pot fi observate pe căile ferate din România și Ungaria, special adaptate pentru trenuri grele de marfă, se arată pe site-ul Softronic.