CFR Călători a decis să retragă din circulație toate locomotivele care au soluția tehnică precum cea care a provocat accidentul feroviar de la Galați de sâmbătă seara, transmite compania.
„Având în vedere măsurile de siguranţă feroviară comunicate de către Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română (ASFR), CFR Călători a retras temporar din circulație, cu dată imediată, locomotivele electrice dotate cu echipamente tehnice similare cu cele ale locomotivei implicate în accidentul feroviar care a avut loc la Galați, în data de 25.03.2023.
Ca măsură suplimentară de siguranță a circulației trenurilor, CFR Călători va proceda, prin intermediul unei entități independente abilitate, la expertizarea soluției tehnice existentă în dotarea locomotivelor din parcul CFR Călători, similare celei implicate în accidentul feroviar care a avut loc la Galați, retrase temporar. Pentru CFR Călători este prioritară siguranța circulației trenurilor, asigurarea securității pasagerilor și a salariaților săi”, transmite compania, într-un comunicat de presă.
Citește și Grindeanu: Locomotiva care a cauzat accidentul a ieșit din revizie tehnică în dimineața acelei zile
Potrivit Club Feroviar, locomotiva implicată în accidentul feroviar de la Galați, EC 128, cu putere 3400 kW este o Rade Koncar clasa 43 și ar fi vorba de peste 20 de locomotive de acest tip care sunt operate de CFR Călători.
Accidentul de la Galați nu este singurul de acest fel în care a fost implicată o locomotivă clasa 43.
Un eveniment tragic s-a produs în noiembrie 2016 la Bârsești, când două locomotive ce fuseseră implicate în tractarea unui tren de marfă, ambele deținute de CFR Marfă, s-au ciocnit la o viteză de 73 km/oră după efectuarea unor manevre care le-au adus pe aceeași linie. Locomotiva vinovată a fost atunci Electroputere clasa 40 EA515, care a lovit o locomotivă clasa 43, similară cu cea de la Galați. Accidentul s-a soldat cu decesul a doi mecanici de locomotivă, unul încercând anterior coliziunii să sară din aceasta. Mecanicul a fost găsit fără viață lângă linie la câțiva metri de locomotivă. Celălalt mecanic, aflat în cealaltă locomotivă la postul opus locului de lovire, a fost luat prin suprindere. El a fost rănit grav și a decedat câteva zile mai târziu.
Citește și „Graduatorul care crește viteza locomotivei a luat trepte necontrolat, n-a mai ascultat comanda”. Ipotezele accidentului de la Galați
Editor : R.K.