Foto: Getty Images
„Din păcate, în urma acestei retrageri membrii echipelor noastre din Japonia și Indonezia nu vor mai lucra pentru Ford Japonia sau Ford Indonezia”, a anunțat președintele diviziei Asia Pacific, Dave Schoch.
În 2015, și rivala General Motors a decis să nu mai producă vehicule în Indonezia, din cauza concurenței intense din partea producătorilor auto niponi.
Ford a început să opereze în Japonia în 1974 și are o rețea de 52 de dealeri și 292 de angajați. Anul trecut, compania a vândut în Japonia aproximativ 5.000 de vehicule.
În Indonezia, unde a intrat pe piață în 2002, producătorul auto are 35 de angajați și vinde prin intermediul a 44 de dealeri care dețin franciza Ford. În 2015, a vândut aproape 6.000 de vehicule.
Piața auto din Japonia este dominată de producătorii niponi Toyota, Honda și Nissan Motor.
Ford a dat asigurări că participația minoritară pe care o deține la Mazda nu va fi afectată de ieșirea de pe această piață.
În România, Ford a demarat producția la fabrica din Craiova în 2012, odată cu lansarea modelului B-Max, care este primul produs al acestei fabrici și prima mașină românească de 5 stele EuroNCAP. Tot în 2012, Ford a început să producă la Craiova și motorul EcoBoost.