„GSK va înainta, din păcate, către închiderea fabricii din Braşov. Se anticipează că această închidere va fi finalizată până la sfârşitul anului 2015, în urma unui proces riguros de vânzare ce a avut loc în ultimele 10 luni. În tot acest timp, ne-am asigurat că desfăşurăm o căutare riguroasă a unor potenţiali cumpărători şi că fiecare oportunitate a fost revizuită foarte atent, atât pentru angajaţi, cât şi pentru fabrică. Din păcate, GSK nu este în poziţia de a conveni asupra unei soluţii viabile cu niciuna dintre părţile interesate”, a anunţat compania, citată de Mediafax.
În iunie 2013, grupul britanic a anunţat că renunţă la fabrica din Braşov şi că este în căutarea unui cumpărător. Compania arată că la Europharm capacitatea de producţie este insuficient utilizată şi nu există potenţial de creştere pe termen lung pentru ca alte produse sau volume, din cauza unor limitări tehnologice şi a echipamentelor.
„A fost un proces complex şi a fost important să luăm în considerare toţi factorii pentru a lua o decizie atentă şi bine fundamentată. Angajaţii din Brasov au avut o contribuţie semnificativă la succesul GSK de-a lungul anilor, iar această decizie nu reflectă sub nicio formă performanţa echipei din Braşov”, a declarat Mariana Cismaru, directorul fabricii din Braşov.
Referitor la angajaţi, aceştia vor primi pachete compensatorii şi suport în găsirea unui nou loc de muncă.
„GSK va face tot ce poate pentru a ajuta angajaţii fabricii să treacă prin această perioadă dificilă (...) Pachete compensatorii, suport în găsirea unui nou loc de muncă, consiliere şi alte forme de asistenţă vor fi, de asemenea, oferite angajaţilor fabricii”, se menţionează în comunicatul companiei.
Producţia va continua până când toate produsele vor fi transferate către alte unități ale GSK din Polonia şi Spania.
Fabrica din Braşov a fost înfiinţată în 1994 şi produce o gamă variată de medicamente. Grupul britanic a cumpărat, în 1996, 65% din acţiunile Europharm. În 2003, GSK a preluat şi restul de 35% din acţiunile Europharm.
„GSK rămâne dedicată pieţei locale. Suntem în România deja de 25 ani şi vom continua să fim unul dintre cei mai importanţi angajatori de pe piaţa locală, cu un total de peste 600 de angajaţi în diviziile noastre farma, consumer healthcare şi distribuţie. În acelaşi timp , până în 2018, vom investi între 8 şi 10 milioane de euro în cercetare şi dezvoltare şi, aşa cum am făcut în toţi aceşti ani, vom continua să sprijinim comunităţile locale”, a declarat Barbara Cygler, directorul general al GSK România.
Potrivit datelor Cegedim România, GSK ocupă locul 6 pe piaţa farmaceutică românească cu o cotă de 4,4%.