Investițiile în rețeaua de internet de mare viteza în mediul rural sunt baza de creștere pentru industria locală de comunicații. Este o oportunitate pentru crearea unei economii digitale de care vor putea beneficia toți cetățenii, indiferent dacă stau în oraș sau la sat. Operatorii promit investiții de sute de milioane de euro în următorul an.
Traficul mediu lunar per utilizator de internet fix a depășit pragul de 100 GB în primul semestru al anului 2016.
„Există o efervescență la nivelul industriei noastre de telecom. Creșterea vine din internetul broadband, vocea va scădea, cea fixă poate, mobilă nu, românilor le place să vorbească. În România dezvoltarea trebuie făcuta la prețuri mici, nu la prețuri mari”, afirmă Cătălin Marinescu, președintele ANCOM.
Investițiile în rețelele fixe reprezintă baza pentru creșterea pieței digitale în zonele în care nu există acoperire.
„Remarcăm o creștere a pieței, chiar dacă nu ne aflăm pe o creștere de două cifre, este o creștere de o cifră pe fiecare din segmente și pe internet fix, pe voce, date mobile, TV. Practic asta înseamnă că sunt zone care nu sunt acoperite de servicii și aici ne ducem la următoarea provocare pe care o avem adică să acoperim zonele rurale cu aceeași calitate a serviciilor ca și cele urbane și aceeași disponibilitate a internetului de mare viteză”, afirmă Valentin Popoviciu, vicepreședintele RCS & RDS.
Așa se va reduce decalajul dintre mediul urban și cel rural.
„Există o accelerare în ultimii 2-3 ani de zile, toți operatorii au anunțat planuri de extindere, de investiții, există convergența fix-mobil”, spune Robert Redeleanu, CEO UPC România.
Competiția între operatori aduce servicii noi pentru clienți.
„Dacă ne uităm în ce mod utilizează clienții conexiunile, vedem că folosesc aceste conexiuni ca să facă streaming, să se uite la conținut online din diverse medii, că este conținut de știri, de filme, că este orice alt conținut, share-uire de conținut între utilizatori, asta e o tendința importantă care duce consumul de date din ce în ce mai departe datorită și accesului la tehnologie în mod personal prin smartphone sau tabletă de către fiecare utilizator și atunci noi ca operatori vom încerca să aducem valoare adaugată pentru aceste servicii suplimentare”, precizează Valentin Popoviciu, vicepreședintele RCS & RDS.
Conexiunile 4G s-au dublat la mijlocul acestui an, potrivit ANCOM.
„Accesul românilor la internet crește treptat. Serviciile 4G sunt motorul acestei creșteri, la care se adaugă accesul la internetul de mare viteza. Cred că acesta este viitorul”, afirmă Ravinder Takkar, CEO al Vodafone România.
Numărul de conexiuni de internet mobil 4G a ajuns la 3,7 milioane, potrivit ANCOM.