Șefa FMI avertizează: Nu putem exclude o posibilă recesiune globală anul viitor

Directorul general al Fondului Monetar Internaţional, Kristalina Georgieva, a avertizat că perspectivele economiei globale „s-au înrăutăţit semnificativ” din aprilie şi nu ar putea exclude o posibilă recesiune globală anul viitor, ţinând cont de riscurile ridicate, transmite Reuters.
În următoarele săptămâni, FMI ar putea înrăutăţi estimarea privind creşterea de 3,6% a economiei mondiale în 2022, pentru a treia oară în acest an, iar economiştii Fondului încă lucrează la finalizarea cifrelor, a declarat Kristalina Georgieva pentru Reuters.
La finalul acestei luni, FMI ar urma să publice o actualizare a previziunilor pentru 2022 şi 2023, după ce în aprilie a înrăutăţit estimarea privind creşterea economiei mondiale cu aproape un punct procentual. În 2021, PIB-ul global a înregistrat un avans de 6,1%.
„Perspectivele de la ultima noastră actualizare din aprilie s-au înrăutăţit semnificativ”, în urma extinderii inflaţiei, a majorărilor mai substanţiale de dobânzi, a încetinirii creşterii economiei Chinei şi a escaladării sancţiunilor legate de invadarea Ucrainei de către Rusia, a apreciat şefa FMI.
„Suntem în ape extrem de agitate”, a mai adăugat aceasta, notează Agerpres.
Întrebată dacă ar putea exclude o recesiune globală, Georgieva a răspuns că „Riscul a crescut, astfel încât nu o pot exclude”.
Recentele date arată că unele mari economii, inclusiv China şi Rusia, s-au contractat în trimestrul doi, a explicat şeful FMI, adăugând că riscurile ar putea fi chiar mai ridicate în 2023.
„Va fi un an 2022 dificil, dar unul chiar mai dur în 2023. Riscul recesiunii a crescut în 2023”, a avertizat directorul general al Fondului Monetar Internaţional.
Oficialul a apreciat că înăsprirea condiţiilor financiare, care durează mai mult timp decât se estima, complică perspectivele economiei globale şi de aceea este esenţială ţinerea sub control a creşterii preţurilor.
O creştere economică mai lentă ar putea fi „preţul necesar de plătit”, ţinând cont de necesitatea urgentă şi presantă de a reface stabilitatea preţurilor, a declarat Georgieva.
Citește și: Șefa FMI avertizează: Inflația îi va face pe oameni să se confrunte cu „unele suferinţe” pe termen scurt
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.