Pandemia va perturba planurile de cumpărături cu ocazia sărbătorilor de iarnă în întreaga lume. Este rezultatul unui studiu EY Future Consumer Index care a stabilit că numeroși consumatori căută produse la ofertă și le preferă pe cele online.
Potrivit studiului, pandemia a accelerat tranziția către cumpărăturile online și adoptarea acestei tendințe pe termen lung în anumite categorii de produse și pe anumite piețe.
Peste o treime (37%) dintre cei 14.467 de consumatori intervievați au declarat că pandemia va continua să le afecteze viețile timp de cel puțin încă un an.
Acest procent crește la 43% în Europa și la 66% în Japonia, în timp ce consumatorii din India (19%) și China (18%) sunt semnificativ mai optimiști. La nivel global, respondenții consumatori consideră că modul în care fac cumpărături se va schimba pe termen lung, iar 39% au declarat că vor cumpăra în mai mare măsură online articolele pe care obișnuiau să le achiziționeze din magazinele fizice.
Ca urmare a pandemiei, 40% dintre respondenți au înregistrat o scădere a veniturilor, iar majoritatea acestora (60%) analizează mai atent modul în care își cheltuiesc banii. De asemenea, 41% dintre consumatori și-au redus cheltuielile pe produse neesențiale, iar 46% au amânat achiziția sau înlocuirea articolelor mai scumpe. Aceste tendințe indică un potențial sezon de cumpărături de final de an cu vânzări mai mici.
Deși peste jumătate dintre consumatori (54%) intenționează să achiziționeze diverse produse în perioada reducerilor, datele studiului EY Future Consumer Index sugerează că 42% dintre consumatori la nivel global plănuiesc să cheltuiască mai puțin în sezonul de cumpărături comparativ cu anul trecut.
Dintre cei care vor participa, 91% vor cheltui online cel puțin jumătate din sumele destinate cumpărăturilor, ceea ce arată importanța vânzărilor online cu amănuntul în acest sezon.