Lupta pentru cel mai mare contract de infrastructură lansat vreodată în România se va da doar între asocieri și firme din Europa şi Turcia. Compania de Drumuri a verificat ofertele primite. Din 15 firme și asocieri, care s-au arătat interesate de construirea celor 37 de kilometri dintre Cornetu și Tigveni, parte din Autostrada Sibiu-Pitești, doar șase merg mai departe.
Au fost eliminate ofertele de la toți constructorii chinezi. Este primul efect al actului normativ prin care firmele din China sunt excluse de la licitații.
În lupta pentru contractul estimat la 1,1-1,2 miliarde de euro au rămas grecii de la Aktor, italienii de la Astaldi și Pizzarotti, austriecii de la Strabag și turcii de la Makyol și Mapa, potrivit surselor Digi24.
Mulți dintre acești constructori au avut sau au proiecte în România. În unele situații nefericite. De exemplu, grecii de la Aktor se chinuie să termine lotul 2 al autostrăzii Sebeș-Turda și trebuie să deschidă șantier pe Autostrada de Centură a Capitalei, unde au întârzieri.
Italienii de la Astaldi lucrează deja la autostrada Sibiu-Pitești, ce-i drept la o porțiune mai ușoară, cea dintre Pitești și Curtea de Argeș.
Austriecii de la Strabag vor termina anul acesta lucrările la micul lot de șosea rapidă dintre Ungheni și Târgu Mureș.
Chiar dacă sunt constructori cu experiență, realizarea celor 37 de kilometri de autostradă dintre Tigveni și Cornetu va fi o adevărată provocare și pentru ei, mai ales că pe această secțiune trebuie construit și primul și cel mai lung tunel montan din România - tunelul cu galerie dublă de 1,7 km de la Poiana.
Pe lângă acest tunel vor trebui construite și 48 de poduri și viaducte, un ecoduct, două noduri rutiere și numeroase alte lucrări.
Compania de Drumuri ar vrea ca proiectarea autostrăzii și realizarea efectivă a șoselei să dureze cel mult 6 ani și jumătate.