Efectele Brexit: Exporturile de whisky din UK pe piaţa europeană au ajuns în pragul colapsului
Te-ar putea interesa și:
Exporturile de whisky şi alimente din Marea Britanie pe piaţa europeană, după Brexit, au ajuns în pragul colapsului. Vânzările de băuturi şi produse agroalimentare britanice în UE au înregistrat o scădere de 75% în luna ianuarie 2021, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut când UK a ieşit, oficial, din Uniunea Europeană, informează The Guardian.
Cele mai mari pierderi le-au înregistrat producătorii de whisky, brânză şi ciocolată din UK.
Cei mai afectaţi au fost producătorii de whisky: de la exporturi în valoare de 105 milioane de lire sterline, acestea au ajuns la 40 de milioane. De asemenea, valoarea exporturilor de brânză a scăzut de la 45 milioane de lire sterline la 7 milioane, iar producătorii de ciocolată au reuşit să exporte produse în valoare de doar 13 milioane de lire sterline, comparativ cu peste 41 milioane cât înregistrau înainte de Brexit.
În ceea ce priveşte exporturile de somon sau carne de vită, acestea aproape au dispărut complet din peisaj, după ce au înregistrat scăderi de 98% şi, respectiv, 92%.
Colapsul înregistrat de UK în materie de comerţ de produse agroalimentare se datorează atât Brexitului cât şi cererii scăzute din partea industriei HORECA din UE ca urmare a restricţiilor impuse de pandemia de coronavirus.
Conform datelor institutului de statistică din Marea Britanie, comerţul de produse dintre UK şi UE a scăzut în luna ianuarie cu 40,7%, comparativ cu luna decembrie a anului 2020.
Per total, UK a reuşit să exporte produse alimentare şi băuturi în valoare de 256 miliarde de lire sterline, comparativ cu 1 miliard de lire, cât înregistra în urmă cu un an - o scădere de 75,5%.
Pe lângă prăbuşirea exporturilor, în jur de 65-75% dintre vehiculele europene care au intrat în țară s-au întors goale pentru că nu existau bunuri pe care acestea să le ducă pe continent. Acest lucru s-a întâmplat fie din cauza întârzierilor produse de partea britanică, fie pentru că unele companii au renunțat la exporturile spre Europa din cauza birocrației și costurilor impuse de Brexit.
De asemenea, micile firme care au prosperat când UK era parte a Uniunii, spun acum că exporturile pe continent nu mai au niciun viitor din cauza costurilor uriaşe.
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.