Modelele low-cost ale producătorului de la Mioveni au avut mai multă trecere la clienţii care au vrut să-şi cumpere o maşină nouă decât în urmă cu alţi ani. 2013 a însemnat pentru Dacia cel mai bun an din istorie.
„Obişnuim să spunem că anul 2013, dar 13 în general, nu aduce noroc. Eu vreau să vă spun că anul 2013 sau numărul 13 ne-au adus mai degrabă noroc decât ghinion. Dacia a vândut în întreaga lume 429.540 de maşini pe parcursul anului 2013, ceea ce înseamnă o creştere de 19% prin comparaţie cu anul precedent”, a spus Thomas Dubruel, directorul comercial al Dacia.
Este pentru prima dată în istoria Dacia când compania depăşeşte pragul de 400.000 de maşini vândute într-un an la nivel global. Numai în Europa au fost cumpărate aproape 300.000 de autoturisme. Cele mai importante pieţe de export au fost Franţa, cu peste 90.000 de autovehicule, urmată de Germania, cu 47.000 de unităţi. În top 10 a ajuns şi Marea Britanie, acolo unde Dacia a început să vândă maşini abia de anul trecut. Britanicii au cumpărat 17.000 de Dacii, iar în acest an ar putea să depăşească chiar şi piaţa românească, unde în 2013 s-au vândut 25.000 de maşini.
„Dacă marca va continua să se vândă bine în Marea Britanie, poate că într-o zi vom avea un volum mai mare de vânzări realizat de Dacia în Regatul Unit decât în România”, spune Thomas Dubruel.
Ca să nu rămână în urmă, Dacia a decis să investească şi în imaginea dealerilor de aici. Cele 80 de showroom-uri din ţară vor avea o nouă imagine începând de luna viitoare.