Românii sunt mari amatori de cumpărături, făcute parcă în ciuda crizei. Pe acest lucru mizează şi comercianţii pe internet, care oferă anul acesta şi produse alimentare, pe lângă tradiţionalele electrocasnice, românilor care sunt prea ocupaţi să stea la cozi în hipermarket. Este o variantă mai practică, spun şi clienţii, mulţumiţi că nu sunt limitaţi de programul magazinelor şi că pot alege ora la care să le fie livrate produsele.
În plus, nu rişti să cheltuieşti mai mulţi bani decât ţi-ai propus.
„Lista de cumpărături pe care o faci online este respectată. În magazin există și cumpărături de impuls, cantitatea de produs este mai mare”, susține Claudiu Ciobanu, analist de retail.
Există însă şi dezavantaje. Transportul costă cel puţin 12 lei, aceeaşi sumă pe care am plăti-o pentru benzină dacă am merge cu maşina la un magazin aflat la zece kilometri distanţă de casă. Iar în cazul micilor retaileri preţurile sunt şi cu 20 la sută mai mari decât în magazine.
De exemplu, pentru 30 de ouă, o pulpă de miel, verdeţuri şi cartofi, vin şi cozonac, plătim 61 de lei la casa unui hipermarket şi 83 de lei dacă ne sunt livrate la uşă. Produsele ajung la cumpărători în aceaşi zi pentru că magazinele de pe internet au contracte cu hipermarketurile şi cumpără de aici produsele proaspete. Numărul celor care cumpără alimente de pe internet este încă mic, doar patru procente din totalul celor care achiziţionează produse online. De ce aleg totuşi românii hipermarketurile?
„Îmi place pentru că văd produsul”, spune o gospodină.
„S-a mai întâmplat și în alte cazuri să nu fie ceea ce am comandat. Din magazine am impresia că sunt mai proaspete” este o altă impresie.
Estimările arată că românii vor plăti anul acesta între 100 şi 300 de lei pentru masa de Paşte.