Negocierile cu partea franceză se derulau, în iunie 1990, în hotelul Intercontinental și, practic, mineriada s-a petrecut chiar sub ochii francezilor. Au venit minerii, au spart geamurile și i-au pus pe fugă pe francezi. „S-au speriat foarte tare”, confirmă Constantin Stroe. „Au plecat și nu ne-am mai văzut trei ani de zile, dup-aia mi-a fost foarte greu să reluăm (discuțiile – n.r.) ”, a mărturisit vicepreședintele Consiliului de Administrație de la Dacia.
„Mi-aș asuma privatizarea Dacia, au fost opt ani de tatonare, studii comparative, care ne-au dus la acest eveniment în 2 iulie 1999”, a spus Constantin Stroe. „Imediat după Revoluție ne-am apucat să gândim privatizarea Dacia, pentru că era clar că nu putem să răzbim singuri”, a explicat el.
Discuțiile s-au purtat cu opt mari constructori, europeni și mondiali, începând cu Renault, în 7 martie 1990, și revenind la Renault în 1997, a precizat Constantin Stroe.
Întrebat cum i-a convins din nou pe francezi să negocieze, după episodul cu mineriada, Constantin Stroe a dezvăluit că un rol important l-a avut fostul președinte al Renault, Louis Schweitzer, căruia i-a prezentat un argument foarte solid pentru o afacere comună – un preț imbatabil. „După ce m-am convins ce puteau să ofere ceilalți constructori europeni și mondiali...Vă dau un exemplu. Cel care a preluat fosta uzină Olcit mi-a spus că din 31.000 de salariați rămân doar cu 5.000, restul... out! Tatonând, am ajuns la Renault, care între timp ajunsese la o situație economică favorabilă. Un mare merit l-a avut fostul președinte de la Renault, Louis Schweizer, care m-a înțeles și i-am spus: Nu poți să faci niciodată mașini la 3.000 de dolari preț la clientul final. Eu fac! Dar eu știu că nu pot face mai mult de trei-patru ani de zile. Și ce propui? Facem amândoi. Și am făcut”, a relatat Constantin Stroe, prezent în emisiunea „Raport de țară”, în care, vineri, s-au înfruntat județele Argeș și Vâlcea.
Constantin Stroe muncește la Dacia din 1968, iar în în 2004 a fost decorat de statul francez cavaler al Ordinului național al Legiunii de onoare.