Industria de retail va suferi schimbari drastice odată cu noile tehnologii, cu inteligența artificială și realitatea augmentată.
Cu toții mergem la cumpărături! Vrem, nu vrem, mai devreme sau mai târziu tot ajungem în magazine să ne cumpărăm câte ceva, în special haine. Dacă domnii pot fi ceva mai reticenți, cu siguranță doamnele chiar apelează la o sesiune de shopping și atunci când nu au nevoie de noutăți în garderobă. Iar ultimele tehnologii promit să ducă experiența de retail la un nou nivel.
Mai țineți minte orele petrecute în cabina de probă? O oglindă, aparent simplă, va rezolva toate problemele. Nu trebuie decât să stați în fața ei și fără nici un efort puteți proba un magazin întreg.
Nu vă place culoarea unei rochii? Nici o problemă, ridicați mâna sau adresați o comandă vocală și aveți la dispoziție toată paleta de culori. Puteți chiar proba articole care nu sunt în magazin.
Folosește inteligență artificială, elemente de realitate augmentată și senzori de înaltă calitate pentru a va oferi o experiență cât mai reală. Este deja folosită în magazine din Statele Unite cu mare succes.
Tehnologiile încorporate merg și mai departe: oglinda vă poate face poze cu ajutorul comenzilor vocale, trimite pozele pe telefonul vostru, astfel încât să puteți să cereți și un sfat de la prieteni.
Experiența în sine într-un magazin ar putea deveni foarte personală sau lipsită total de spațiu privat, depinde cum alegeți să priviți lucrurile.
Magazinul care știe totul despre clienții lui
Mari magazine folosesc mici senzori pe pereți care se conectează la telefonul tău mobil și prin intermediul lor activitatea ta în magazin este monitorizată. Profilul tău de client este cunoscut, iar în baza lui ți se pot chiar oferi promoții și oferte. La prima vedere există multe avantaje, salvezi timp, însă, pe de altă parte, a cui a fost decizia de a cumpăra un anume produs?
Este folosită și recunoașterea facială pentru a scana clienții care intră pe ușa magazinului.
Este o tehnologie folosită inițial pentru măsuri de securitate în aeroporturi, dar sectorul de retail a văzut mai mult avantaje. Ești recunoscut, adică se știe deja ce produse îți plac, dacă ești client fidel al magazinului, dacă ești localnic sau ce buget îți permiți să aloci la cumpărături. Se merge până la identificarea emoțiilor, astfel încât dacă ai o expresie de frustrare, de exemplu, s-ar putea să dai, absolut întâmplător, evident, de un vânzător care este extrem de amabil și glumeț.
Asta dacă nu vom găși drept asistent un robot. Au sisteme încorporate care pot recunoaște obiecte și te pot conduce la respectivul obiect. Pe ecranul lor vor apărea informații despre produs. Roboții nu se limitează doar la relația cu clientela, ci ajută și la managementul stocurilor, ajustarea prețurilor și corectarea greșelilor la raft. Se deplasează singuri pe coridoare și în permanentă culeg date. Aceste date sunt colectate cu ajutorul inteligenței artificiale pentru a îmbunătăți în permanenșă sistemul și evident pentru a crește vânzările.
Cât despre plată, deja la unele supermarketuri din Capitală facem singuri casa și plătim cu cardul. Dar este o formă primitivă.
Amazon propune magazine fizice din care ieși direct cu produsul, iar plata este înregistrată direct prin telefonul tău mobil, cu aces la cont. Practic, ești identificat din momentul în care ai intrat în magazin, se știe exact ce produs ai luat și achiți automat în momentul în care ieși din locație. Ce-i drept, era și timpul să renunțăm la statul la coadă.