Diesel-urile vechi, în centrul orașelor doar contra cost

Data publicării:
dieselgate noxe 1

Comisarul european însărcinat cu Transporturile pledează în favoarea introducerii unor taxe rutiere urbane asupra vehiculelor diesel în Europa, în vederea evitării introducerii unor interdicţii de circulaţie, considerate ”frustrante”.

În contextul în care dezbaterea pe tema unor interdicţii de circulaţie continuă în Germania, o ţară care tocmai a făcut un pas către interzicerea circulaţiei unor maşini diesel mai vechi în oraş, Violeta Bulc a îndemnat Berlinul să ia măsuri, într-un interviu pentru cotidianul regional Mitteldeutsche Zeitung, potrivit News.ro.

Comisarul european aşteaptă să vadă ”cum va reacţiona Guvernul federal german la decizia Curţii administrative federale, care a stabilit că sunt posibile interdicţii de circulaţie” şi invită Germania ”să profite de dezbaterea actuală pentru a acţiona la nivel european şi a lua măsuri comune”.

Curtea administrativă federală de la Leipzig a confirmat la sfârşitul lui februarie două decizii ale justiţiei care permit oraşelor Stuttgart şi Düsseldorf să introducă interdicţii de circulaţie în vederea asanării aerului - o măsură foarte nepopulară.

Această decizie a ridicat un obstacol care plana asupra unor astfel de măsuri în alte oraşe germane, la fel de poluate.

Oraşul Hamburg ar putea să introducă asemenea interdicţii până în aprilie.

Însă Guvernul german a refuzat să exercite presiuni în vederea unei modificări a vehiculelor diesel aflate în circulaţie sau să introducă o ”vinietă albastră”, un mecanism naţional care ar permite facilitarea controalelor în cazul unor interdicţii de circulaţie.

”interdicţiile de circulaţie sunt foarte frunstrante”, recunoaşte comisarul european, propunând în schimb taxele rutiere urbane.

”Noi am făcut deja o propunere anul trecut în vederea unui sistem de taxare rutieră electronică europeană, care să permită taxe rutiere flexibile şi diferenţiate”, a precizat ea.

Prin acest acest mecanism, vehiculele cele mai ”curate” nu ar fi supuse taxării, în timp ce cele mai poluante ar fi obligate să plătească, dar ar circula în continuare.

În octombrie, primarul Parisului Anne Hildalgo a respins introducerea unei taxe rutiere urbane, preferând folosirea unei viniete.

La Londra, unul dintre cele mai poluate oraşe din Europa, unii conducători sunt obligaţi să achite o taxă - pe lângă o taxă rutieră urbană, introdusă în 2005.

Germania, Franţa şi Regatul Unit fac parte dintre cele nouă ţări - între care se află şi România - aflate în vizorul Bruxellesului din cauza calităţii aerului.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Orașul din România acoperit de zăpadă la mijloc de noiembrie. Ninge fără oprire de....
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Selena Gomez dezvăluie cel mai bun sfat pe care l-a primit de la o femeie: „Chiar funcționează!”
Adevarul
Americanii care vor să fugă de Trump și-au găsit refugiu în Sardinia. Orașul în care o casă costă 1 euro
Newsweek
Pensie mai mare la Mica Recalculare cu o condiție. De unde poate fi luat documentul?
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
Instituția Prefectului - județul Suceava
„Ne așteptăm la episoade mai severe” de iarnă. Vortexul polar și ciclonul Bert, explicate de climatologi
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Joaquin Phoenix, gesturi atente și priviri pline de iubire pentru soția lui, Rooney Mara. Discreți și...
UTV
One Direction, reuniti pentru a-l conduce pe ultimul drum pe Liam Payne. Imagini emotionante de la...