Diesel-urile vechi, în centrul orașelor doar contra cost

Data publicării:
dieselgate noxe 1

Comisarul european însărcinat cu Transporturile pledează în favoarea introducerii unor taxe rutiere urbane asupra vehiculelor diesel în Europa, în vederea evitării introducerii unor interdicţii de circulaţie, considerate ”frustrante”.

În contextul în care dezbaterea pe tema unor interdicţii de circulaţie continuă în Germania, o ţară care tocmai a făcut un pas către interzicerea circulaţiei unor maşini diesel mai vechi în oraş, Violeta Bulc a îndemnat Berlinul să ia măsuri, într-un interviu pentru cotidianul regional Mitteldeutsche Zeitung, potrivit News.ro.

Comisarul european aşteaptă să vadă ”cum va reacţiona Guvernul federal german la decizia Curţii administrative federale, care a stabilit că sunt posibile interdicţii de circulaţie” şi invită Germania ”să profite de dezbaterea actuală pentru a acţiona la nivel european şi a lua măsuri comune”.

Curtea administrativă federală de la Leipzig a confirmat la sfârşitul lui februarie două decizii ale justiţiei care permit oraşelor Stuttgart şi Düsseldorf să introducă interdicţii de circulaţie în vederea asanării aerului - o măsură foarte nepopulară.

Această decizie a ridicat un obstacol care plana asupra unor astfel de măsuri în alte oraşe germane, la fel de poluate.

Oraşul Hamburg ar putea să introducă asemenea interdicţii până în aprilie.

Însă Guvernul german a refuzat să exercite presiuni în vederea unei modificări a vehiculelor diesel aflate în circulaţie sau să introducă o ”vinietă albastră”, un mecanism naţional care ar permite facilitarea controalelor în cazul unor interdicţii de circulaţie.

”interdicţiile de circulaţie sunt foarte frunstrante”, recunoaşte comisarul european, propunând în schimb taxele rutiere urbane.

”Noi am făcut deja o propunere anul trecut în vederea unui sistem de taxare rutieră electronică europeană, care să permită taxe rutiere flexibile şi diferenţiate”, a precizat ea.

Prin acest acest mecanism, vehiculele cele mai ”curate” nu ar fi supuse taxării, în timp ce cele mai poluante ar fi obligate să plătească, dar ar circula în continuare.

În octombrie, primarul Parisului Anne Hildalgo a respins introducerea unei taxe rutiere urbane, preferând folosirea unei viniete.

La Londra, unul dintre cele mai poluate oraşe din Europa, unii conducători sunt obligaţi să achite o taxă - pe lângă o taxă rutieră urbană, introdusă în 2005.

Germania, Franţa şi Regatul Unit fac parte dintre cele nouă ţări - între care se află şi România - aflate în vizorul Bruxellesului din cauza calităţii aerului.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cuplul Ceaușescu, doi bătrânei la „Ia-mă, nene” și pachetul misterios plasat în portbagajul mașinii luate...
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
De când va fi fabricată Dacia Spring în Europa: va duce la o scădere masivă a costurilor
Newsweek
Cu ce precizie iau pensia, în 2025, românii care au muncit în Germania? Haos cu pensiile în România
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Cum arată la 44 de ani fiul tatuat al lui Michael Douglas, care-i seamănă leit. De ce a făcut Cameron șapte...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...