Diesel-urile vechi, în centrul orașelor doar contra cost

Data publicării:
dieselgate noxe 1

Comisarul european însărcinat cu Transporturile pledează în favoarea introducerii unor taxe rutiere urbane asupra vehiculelor diesel în Europa, în vederea evitării introducerii unor interdicţii de circulaţie, considerate ”frustrante”.

În contextul în care dezbaterea pe tema unor interdicţii de circulaţie continuă în Germania, o ţară care tocmai a făcut un pas către interzicerea circulaţiei unor maşini diesel mai vechi în oraş, Violeta Bulc a îndemnat Berlinul să ia măsuri, într-un interviu pentru cotidianul regional Mitteldeutsche Zeitung, potrivit News.ro.

Comisarul european aşteaptă să vadă ”cum va reacţiona Guvernul federal german la decizia Curţii administrative federale, care a stabilit că sunt posibile interdicţii de circulaţie” şi invită Germania ”să profite de dezbaterea actuală pentru a acţiona la nivel european şi a lua măsuri comune”.

Curtea administrativă federală de la Leipzig a confirmat la sfârşitul lui februarie două decizii ale justiţiei care permit oraşelor Stuttgart şi Düsseldorf să introducă interdicţii de circulaţie în vederea asanării aerului - o măsură foarte nepopulară.

Această decizie a ridicat un obstacol care plana asupra unor astfel de măsuri în alte oraşe germane, la fel de poluate.

Oraşul Hamburg ar putea să introducă asemenea interdicţii până în aprilie.

Însă Guvernul german a refuzat să exercite presiuni în vederea unei modificări a vehiculelor diesel aflate în circulaţie sau să introducă o ”vinietă albastră”, un mecanism naţional care ar permite facilitarea controalelor în cazul unor interdicţii de circulaţie.

”interdicţiile de circulaţie sunt foarte frunstrante”, recunoaşte comisarul european, propunând în schimb taxele rutiere urbane.

”Noi am făcut deja o propunere anul trecut în vederea unui sistem de taxare rutieră electronică europeană, care să permită taxe rutiere flexibile şi diferenţiate”, a precizat ea.

Prin acest acest mecanism, vehiculele cele mai ”curate” nu ar fi supuse taxării, în timp ce cele mai poluante ar fi obligate să plătească, dar ar circula în continuare.

În octombrie, primarul Parisului Anne Hildalgo a respins introducerea unei taxe rutiere urbane, preferând folosirea unei viniete.

La Londra, unul dintre cele mai poluate oraşe din Europa, unii conducători sunt obligaţi să achite o taxă - pe lângă o taxă rutieră urbană, introdusă în 2005.

Germania, Franţa şi Regatul Unit fac parte dintre cele nouă ţări - între care se află şi România - aflate în vizorul Bruxellesului din cauza calităţii aerului.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cum arată azi Andrei Găluț, unicul supraviețuitor al trupei Goodbye to Gravity, la 9 ani de la tragedia din...
Digi FM
Oana Zăvoranu a pierdut casa din Dorobanți, în care a locuit după divorțul de Pepe. Vedeta va fi obligată să...
Pro FM
Managerul lui John Legend rupe tăcerea. Experiența „terifiantă” pe care a avut-o la una dintre petrecerile...
Film Now
Semnele timpurii de demență date de Bruce Willis nu au fost luate în seamă: "Nici într-un milion de ani nu...
Adevarul
Scapă de colesterol cu patru alimente și secretul celor 150 de minute
Newsweek
Eșec la Casa de Pensii. Care pensionari iau în noiembrie pensie mai mică decât au contribuit?
Digi FM
Reacția cântăreței Irina Rimes după ce mai mulți influenceri au luat bani ca să-l promoveze pe rivalul Maiei...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Imagini virale cu un pelican care încearcă să mănânce un pui de Capibara: „Se uită la el de parcă nu ar fi...
Film Now
“Acum ar fi scandalos”. Ce i-a cerut managerul lui Reese Witherspoon să facă pentru a primi rolul din “Blonda...
UTV
Bradley Cooper si Irina Shayk au sarbatorit Halloweenul alaturi de fiica lor in varsta de 7 ani