De ce fug românii de cumpărăturile online

Data publicării:
Childcare and Education To Be Key Election Issue
BRISTOL, UNITED KINGDOM - FEBRUARY 26: A pupil uses a laptop computer during a english lesson at the Ridings Federation Winterbourne International Academy in Winterbourne near Bristol on February 26, 2015 in South Gloucestershire, England. Education, along with National Health Service and the economy are likely to be key election issues in the forthcoming general election in May. (Photo by Matt Cardy/Getty Images)

Dacă la nivel european, tendinţa consumatorilor este de a comanda cât mai multe bunuri şi servicii prin intermediul Internet-ului, în România lucrurile stau pe dos. Românii nu au prea mare încredere în magazinele online. Când vine vorba de haine, cel puţin, cei mai mulţi preferă să nu cumpere până nu probează un produs.

Românii sunt cei mai reticenţi europeni, când vine vorba despre cumpărăturile online. Cei mai mulţi preferă să meargă personal în magazine, chiar dacă asta înseamnă să cheltuie bani în plus şi să piardă mai mult timp.

Doar doi din zece utilizatori de Internet din România au făcut cumpărături online în anul 2016, ceea ce plasează România pe ultimul loc în Uniunea Europeană. Pe primul loc se află Marea Britanie. Opt din zece britanici obişnuiesc să achiziţioneze bunuri şi servicii online.

Românii se tem că produsele comandate nu vor fi conform descrierii de pe site, că ar putea fi păcăliţi sau că nu îşi vor mai vedea banii înapoi. Specialiştii spun însă ca Internetul a devenit, în ultimii ani, o piaţă tot mai sigură pentru consumatori.

„Avem dreptul să dăm înapoi comanda în 14 zile fără nici un fel de întrebare, putem să plătim cash la primirea coletului, avem foarte multe pârghii prin care putem să ne recuperăm banii”, a explicat Liviu Taloi, consultant în e-commerce.

La nivel european, 84% dintre cetăţeni sunt utilizatori activi ai internetului. Dintre ei, două treimi au făcut cumpărături online. La noi, doar 66 la sută din populaţie foloseşte în mod obişnuit internetul. Dintre ei, puţin peste 10 procente sunt dispuşi să şi cumpere online.

Cu toate acestea, valoarea cumpărăturilor online creşte de la an la an. În 2016, românii au făcut cumpărături pe internet în valoare de 1,8 miliarde de euro, cu 28 la sută mai mult decât în 2015.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri