Companiei româneşti Vector Watch i-a sunat ceasul. Start-up-ul a fost cumpărat de Fitbit, cel mai mare producător de brăţări inteligente din lume. Povestea ceasurilor de la Vector se încheie. Au reuşit în primul an de la lansare să intre pe 25 de pieţe, s-au afirmat cu ceasurile cu o autonomie de o lună de zile, însă de acum încolo nu vor mai lansa nimic. Marea necunoscută însă e câţi bani a plătit Fitbit pentru Vector Watch.
Fitbit, unul dintre cele mai grele nume din industria dispozitivelor la purtător, a cumpărat Vector Watch. Compania românească a lansat pe piaţă 12 ceasuri inteligente cu care a intrat inclusiv în ţări precum Singapore sau Tailanda. Voia să ajungă la o valoare de piaţă de un miliard de dolari însă expansiunea sa se opreşte aici. Start-up-ul se pregăteşte acum să devină parte integrantă din gigantul american care în 2015 a livrat la nivel mondial mai bine de 21 de milioane de brăţări de fitness.
Vector Watch a atras atenţia americanilor mulţumită platformei sale de software şi a echipei de design, a explicat fondatorul Andrei Pitio pentru TechCrunch. Compania a jucat în liga mare încă de la bun început. A adus directori de la Timex şi Fossil, designeri care au lucrat cu Nike, şi-a deschis birouri de vânzari în marile pieţe şi a pus la punct reţele de distribuţie foarte bine cimentate pentru un start-up venit din estul Europei.
Al doilea om din spatele acestui succes - Radu Georgescu - şi-a format deja o reputaţie pentru crescut şi vândut companii. A fost cel care-a pus România pe harta IT-ului după ce RAV, antivirusul creat de compania sa, a fost cumpărat de cei de la Microsoft. A urmat apoi vânzarea sistemului de plăţi Gecad ePayment către sud-africanii de la Naspers. Contactat de Digi24, Radu Georgescu nu a putut oferi detalii despre ultimul său exit. Punctul cel mai delicat e tocmai suma plătită de americani.
În total, în dezvoltarea Vector Watch s-au investit 7 milioane de dolari, arată calculele Profit.ro, din care 4 milioane au venit de la Gecad, firma lui Radu Georgescu.
De aici înainte echipa de dezvoltare de la Bucureşti va lăsa în urmă proiectul Vector pentru a se concentra pe brăţările Fitbit.
Americanii îşi construiesc de ceva vreme o colecţie de companii rivale. În urmă cu doar o lună de zile au cumpărat Pebble, un alt producător de ceasuri inteligente mult mai mare decât Vector Watch, pentru care ar fi plătit mai puţin de 40 de milioane de dolari.
Achiziţiile sale însă nu sunt neapărat semn de sănătate. Fitbit nu are atât de mult loc de creştere organică precum ar fi sperat. Dinamica cererii de brăţări şi ceasuri inteligente pare să fi fost supraestimată, aşa se face că pe bursă, Fitbit şi-a pierdut în ultimul an mai bine de 60% din valoare. Pariul său pentru viitor e pe talent şi aici România a marcat decisiv. Fitbit deschide la Bucureşti un centru de cercetare-dezvoltare, arată ZF, unde angajaţii vor lucra la arhitectura softului dar şi la design.
FOTO: Digi24