Ministerul Transporturilor din Republica Moldova a decis să rezilieze contractul de 19 milioane de euro semnat cu firma Pa&Co. Aceasta s-a angajat să repare 30 de kilometri din drumul Chișinău-Giurgiulești, dar în doi ani n-a făcut aproape nimic.
Firma „Pa&Co International SRL” deținută de Costel Cășuneanu, unul dintre regii români ai asfaltului, a fost selecționată într-o licitație internațională în 2014, iar fondurile pentru proiect au fost oferite sub formă de credit de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare.
Potrivit site-ului Agora.md, timp de doi ani firma a pregătit numai șantierul, realizând sub 3% din lucrările promise. Drumul care trebuia definitivat până la data de 26 august. Șoseaua pe care se află tronsonul ce urma să fie reparat leagă capitala Republicii Moldova de localitatea Giurgiulești, situată pe malul Prutului, vis-a-vis de Galați.
Potrivit ministrul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor, Iurie Chirinciuc, este prima oară când se reziliază un contract finanțat de „partenerii de dezvoltare” ai Moldovei.
Firma deținută de Costel Cășuneanu a înregistrat un regres continuu după 2011, cifra sa de afaceri scăzând de la un maxim de aproximativ 250 milioane lei în 2011 la 25 milioane lei, anul trecut. Alături de Euroconstruct Trading 98, firmă deținută de Dan Beșciu și de Sorin Vulpescu și de Spedition UMB, aparținând lui Dorinel Umbrărescu, firma Pa&Co este una din primele firme românești care a primit un contract de construire a unei autostrăzi (Moara Vlăsiei-Ploiești).
Numărul de angajați s-a redus și acesta substanțial, de la 646 angajați în 2012 la 220 angajați în prezent. Declinul firmei Pa&Co a apărut concomitent cu problemele cu justiția ale patronului firmei, Costel Cășuneanu. În 2013 acesta a fost condamnat definitiv pentru cumpărare de influență la patru ani de închisoare cu suspendare într-un dosar în care au mai fost implicați senatorul PSD Cătălin Voicu și judecătorul Florin Costiniu.