Deși avem una dintre cele mai bune conexiuni la Internet din lume, iar domeniul IT este în plină dezvoltare, antreprenorii români nu ştiu să-şi promoveze afacerile pe internet. O arată un studiu recent al Comisiei Europene. Ca să repare acest dezechilibru, Google organizează mai multe ateliere digitale pentru studenţi şi IMM-uri.
Oana Tue a venit la atelierul digital din Cluj pentru a învăța cum poate să își promoveze mai bine afacerea în mediul online.
Oana Tue, antreprenor: Până acum instrumental cel mai valoros pe care am lucrat eu a fost recomandările. Oamenii aşa veneau la mine şi o pagină de Facebook simplă. Nu am avut până acum alt instrument. Acum am pornit şi un blog, iarăşi un sfat foarte bun. Am aflat că e un instrument foarte bun şi de conştientizare a ceea ce înseamnă serviciile de coaching pentru atragerea clienţilor în domeniul IT.
Andrada Raita, consultant: Ei i-am recomandat, pentru a-i face paginile mai atractive, anumite tool-uri ce arată trendurile. Ce e viral şi ea să se lege cumva de trenduri.
Cinci consultanţi de la Academia Google îşi împărtăşesc cunoştinţele.
Adeline Cozma, consultant: Este viitorul. Până la urmă toată lumea este în online şi dacă nu eşti acolo.
Inițiativa a plecat chiar de la Google, după publicarea ultimului studiu al Comisiei Europene care plaseză România în coada clasamentului la secțiunea de competențe digitale.
Catrinel Frătean, delivery manager: Avem cea mai mare viteză de internet, avem skill-uri tehnice și digitale foarte bune, programatorii și specialiștii în software development sunt foarte buni, dar nu cred că reușim să conectam toate domeniile de la guvernare, educație și business.
Atelierul digital de la Cluj-Napoca este deschis la Facultatea de Business a Universității Babeș-Bolyai și va fi disponibil și studenților după începerea anului universitar.